Senaste nytt

NY Business Class hos Finnair - och annan uppgradering

FFlash

Medlem
Tack för detaljerade bilder FFlash! Kan du berätta lite mer detaljerat varför du inte gillade att sitta i Business stolen? Det låter ju som ett stort fail för just arbetsresor om business inte skapar en bra arbetsmiljö för just business..

Den är bara en (”stor” iofs vilket är bra) fåtölj som inte går att reclina. Du har bara kuddar att fixa position, vilket blir riktigt obekvämt. Och finns inget armbågstöd vilket blir obekvämt med. Dom två minuspunkter är stora för mig. Annars vad det en positiv överraskning. Förvaringsboxar är bättre än förr och sängen bekvämnoch rymligare, IFE screen bättre, toaletten större med fönster.
Maten fortsätter ju samma sk..t som på sistone;)
 

Sullon

Medlem
Den är bara en (”stor” iofs vilket är bra) fåtölj som inte går att reclina. Du har bara kuddar att fixa position, vilket blir riktigt obekvämt. Och finns inget armbågstöd vilket blir obekvämt med. Dom två minuspunkter är stora för mig. Annars vad det en positiv överraskning. Förvaringsboxar är bättre än förr och sängen bekvämnoch rymligare, IFE screen bättre, toaletten större med fönster.
Maten fortsätter ju samma sk..t som på sistone;)

Hur lång är du?
 
Finnair’s new long-haul experience now available | Finnair Sweden

"We have some aircraft with renewed cabin flying in different routes already before 11 May. You might experience the space and comfort of the new cabins by surprise on some of our flights."

Någon som vet vart man kan kolla för att se vilka Finnair plan som fått uppgraderingen av Premium Economy redan?

Expertflyer, kanske? Rad 21-23 gissar jag. Fast det är inte svar på vilka plan, men vilka flights.

EDIT: Det är alltså HEL-SIN 12. april.
 

Attachments

  • Screenshot_20220316-151703.png
    Screenshot_20220316-151703.png
    82,4 KB · Visningar: 122
Last edited:

matado

Medlem
Ok, så de verkar gå från 5 rader Economy Comfort med 7,5 cm mer benutrymme, till 3 rader med nya Premium Economy säten. Idag kan man ju välja Economy Comfort säterna gratis som Guld/Platinum. Antar man inte kan välja platser i Premium Economy i framtiden utan att betala för en upgrade av travelling class.
 

RobHK

Medlem
Den är bara en (”stor” iofs vilket är bra) fåtölj som inte går att reclina. Du har bara kuddar att fixa position, vilket blir riktigt obekvämt. Och finns inget armbågstöd vilket blir obekvämt med. Dom två minuspunkter är stora för mig. Annars vad det en positiv överraskning. Förvaringsboxar är bättre än förr och sängen bekvämnoch rymligare, IFE screen bättre, toaletten större med fönster.
Maten fortsätter ju samma sk..t som på sistone;)

Tack, låter perfekt för mig som bara flyger privat (eller åtminstone aldrig jobbar på en flight).
 
Toppen