Senaste nytt

Hawaii - En tokig tråd för den som är såld på Hawaii only

kristerj

Medlem
Jag har bott på Embassy Suits. Helt ok med frukost o drinktimma inkluderat och billigare än Hilton. Gångavstånd till stranden.
 

MrRob

Medlem
Vi bodde nio nätter på Coconut Hotel i februari. Betalade 2100:- per natt inkl. valet parking. Ligger visserligen tio minuters promenad från stranden men vi uppskattade lugnet. Tog inte mycket mer än fem minuter att gå till International Market Place-området där det finns rätt gott om restauranger.

Själva Hilton-lagunen var däremot ingenting att ha om man är över 10 år gammal. Närliggande Kahanamoku var marginellt bättre. Fastnade faktiskt inte direkt för någon strand mellan Hilton-lagunen och Kaimana-stranden. Vi (barnfamilj) tyckte att Magic Island Lagoon/Ala Moana beach var trevligast.

Men utan tvekan så var Lanikai och ständerna i det området tio gånger finare och klart mindre turistiga. Hyrbil är absolut ett bra tips om man inte bara vill vara på Waikiki och slappna av ett par dagar.

Mattips: Personligen hade jag gärna haft besöket på Helena's (som är rätt hypat i Youtube-videos etc.) ogjort. Visserligen traditionellt käk och smakar säkert som det ska men runt 350:- för "Menu D" med en läsk var det definitivt inte värt i mina ögon. Uppskattade maten på Megs Drive In (har bytt namn nu, minns dessvärre inte nya namnet) var klart trevligare och klart prisvärt i jämförelse.

Gillar man poke så har Foodland ett bra utbud av god kvalitet om man är där innan lunch på dagarna.
 

palmen

Moderator
Har testat Hilton Waikiki. Loungen är ett skämt men med fin utsikt från balkongen och ett par kvarter till stranden är det helt ok. Hawaiian Village är mer resortlikt och närmare stranden, har dock ej bott där utan bara passerat. Tror att @palmen har testat ett Doubletree(?) i krokarna.
Bodde på Doubletree Hilton Alana. Som vilket standard Hilton som helst, var nöjd över att kunna checka in innan lunch typ.
 

taxvalp

Medlem
Angående mat och dryck så ligger i Hawaii i happy hour-land vilket inte är mindre intressant nör dollarn kostar runt en tia.

I Waikiki är exempelvis Tommy Bahama bra (även om det är en kedja osv) och Roy’s hade åtminstone för några år sedan en HH där det var happy hour-priser på happy hour-menyn första halvtimmen eller så. Då kunde man få en bra drink för tre dollar…
 

Robert flysas

Moderator
Hilton Hawaiian Village bodde vi på i februari. Toppen för alla, från solo till äldre. Allt finns inom gångavstånd. Även läkare på området. Fyrverkeri varje vecka och en underbar restaurang längst ner i Rainbow tower. Ni som gillar oxfilé kommer inte bli besvikna. Nackdelen var kostnaden dock. Bor man nära Waikiki har man mycket att se och göra. Pearl Harbour är ett måste enligt mig. Jag fastnade mycket för Hawaii. Många minnen och foton från resan. Ett bra tips är att ge tillbaka till ögruppen genom att stötta havssköldpaddorna . Jag är fadder åt O`hana, som betyder familj. De tillhör en av många djurarter som riskerar att förvinna. $40 per år kostar detta.

Jag hoppas verkligen att bränderna stoppas på Maui

8131FCEE-4A1A-47D5-AD9E-E62761598278.jpeg
4CA957A8-C3AC-4A6A-887D-77EC30D5A6A1.jpeg
12DC4B98-0D9D-4375-A823-14A4BC76D966.jpeg
CC8A4989-9DA8-4A20-8A5B-9E4EF6B4C7A5.jpeg
5529336E-45B4-4E8D-A3A8-13CF8EC61B5E.jpeg
5DE85341-2828-4F6B-9B18-4ED0BF9C47AA.jpeg
B8176688-9062-47C5-AA88-484406796C10.jpeg
4F215B19-3C6A-4E10-A6CE-2918397337F8.jpeg
2240BB3B-77CA-4173-901F-E871DBD648AE.jpeg
B63A6721-DDA7-459C-BE34-D1F73E0217E9.jpeg
 

char

Medlem
(Skriver här i stället för i min kombo tråd då det gäller en specifik fråga om hotell på Waikiki)

Mindre än en månad kvar och det börjar nu bli dags att spika hotell. Har bestämt att det blir ett eller två av följande:

Hilton Hawaiian Village, Rainbow Tower eller Alii Tower
Royal Hawaiian Mailani Tower
Moana Surfrider Tower Oceanview eller Diamond Oceanfront

(Har redan alla ovanstående bokade på ett eller annat sätt :rolleyes:)

Inget känns klockrent och alla har för och nackdelar. Väldigt blandade recensioner från superbra till jättedåligt (typiskt amerkanare som klagar på allt). Generellt verkar dom flesta hotellen i Waikiki lida av att ha gamla och ganska slitna rum.

Eftersom vi har svårt att bestämma oss så lutar det kanske åt att dela upp det på två olika hotell. Priset diffar litegrann men inte jättemycket om man ska ha oceanview/oceanfront. Jag är guld på både Hilton och Marriott men är tveksam om det ger något förutom daily credit på Hilton.

Hilton har Make my stay $350 resort credit (plus vanliga 2*$18 daily) så blir det två hotell så kommer det ena iaf bli HHV. Då är frågan om Rainbow tower eller Alii tower och vilken rumskategori. I Rainbow Tower så finns oceanfront(< vån 15) och deluxe oceanfront (> vån 15). I Alii tower så är det Oceanview eller Oceanfront. Oceanview kan vara jättebra men också lite sämre om man har otur med placering av rummet, Oceanfront känns kanske därför lite säkrare men är några kronor dyrare.

Sett att du @Robert flysas bott i Rainbow tower, vilken våning? Nåt du var missnöjd med? Jag har också sett att @jb2731 bott i ett Oceanfront rum i Alii tower. Var du nöjd, vilken våning?

Nån annan som bott på något av ovanstående hotell och angiven rumskategori?
 

Robert flysas

Moderator
(Skriver här i stället för i min kombo tråd då det gäller en specifik fråga om hotell på Waikiki)

Mindre än en månad kvar och det börjar nu bli dags att spika hotell. Har bestämt att det blir ett eller två av följande:

Hilton Hawaiian Village, Rainbow Tower eller Alii Tower
Royal Hawaiian Mailani Tower
Moana Surfrider Tower Oceanview eller Diamond Oceanfront

(Har redan alla ovanstående bokade på ett eller annat sätt :rolleyes:)

Inget känns klockrent och alla har för och nackdelar. Väldigt blandade recensioner från superbra till jättedåligt (typiskt amerkanare som klagar på allt). Generellt verkar dom flesta hotellen i Waikiki lida av att ha gamla och ganska slitna rum.

Eftersom vi har svårt att bestämma oss så lutar det kanske åt att dela upp det på två olika hotell. Priset diffar litegrann men inte jättemycket om man ska ha oceanview/oceanfront. Jag är guld på både Hilton och Marriott men är tveksam om det ger något förutom daily credit på Hilton.

Hilton har Make my stay $350 resort credit (plus vanliga 2*$18 daily) så blir det två hotell så kommer det ena iaf bli HHV. Då är frågan om Rainbow tower eller Alii tower och vilken rumskategori. I Rainbow Tower så finns oceanfront(< vån 15) och deluxe oceanfront (> vån 15). I Alii tower så är det Oceanview eller Oceanfront. Oceanview kan vara jättebra men också lite sämre om man har otur med placering av rummet, Oceanfront känns kanske därför lite säkrare men är några kronor dyrare.

Sett att du @Robert flysas bott i Rainbow tower, vilken våning? Nåt du var missnöjd med? Jag har också sett att @jb2731 bott i ett Oceanfront rum i Alii tower. Var du nöjd, vilken våning?

Nån annan som bott på något av ovanstående hotell och angiven rumskategori?
Hej @char Vi var jättenöjda med Hilton Hawaiian Village, Rainbow Tower. Vi bodde på våning 24. Skulle säga att från våning 20 får ni en fin utsikt över antingen småbåtshamn och hav. Sen finns havsutsikt samt utsikt över den kända vulkanen. De har uppträdande nästan varje kväll mot småbåtshamnen/lagunen. Det kan störa om ni har barn mellan kl 19-20:30 med rejäl musik.
Välj isåfall antingen havsutsikt eller utsikt mot vulkanen och stranden för då hör ni inte detta och dessutom har ni fin utsikt över fyrverkeriet de gör varje fredagkväll (5 min, kort och intensivt) Riktigt fint ut över havet. Det är bara att fråga på om du undrar något specifikt. Kommer jag på något mer så skriver jag här.
 
Toppen