Senaste nytt

Välja sittplats på bonusresa med United i Business - Kostar pengar?

Big Birger

Medlem
Har en bonusresa hem från New York med United via London i april 2022. Dock kan jag inte välja sittplats på just det benet med United. Deras hemsida känner inte till någon kombination av min bokningsreferens och efternamn, och "SAS Classic" ger mystiskt felmeddelande.

Ringde in till 2-4-1-bokningen och fick svaret att United valt att ta betalt för alla som vill välja en plats på detta plan, även i Business.

Det låter lite märkligt. Någon annan som har erfarenhet av detta?

Jag fick rådet att kontakta United för att få en möjlighet och prisuppgift för att välja sittplats, så kan de också fixa problemet med bokningsnumret/efternamnet. "Det strular ibland med bokningsreferensen och efternamn till United", sa agenten. Kände igen hans röst och har fått bra hjälp av honom tidigare. Tror inte att det är en HUACA-person.
 

Senator

Moderator
Har en bonusresa hem från New York med United via London i april 2022. Dock kan jag inte välja sittplats på just det benet med United. Deras hemsida känner inte till någon kombination av min bokningsreferens och efternamn, och "SAS Classic" ger mystiskt felmeddelande.

Ringde in till 2-4-1-bokningen och fick svaret att United valt att ta betalt för alla som vill välja en plats på detta plan, även i Business.

Det låter lite märkligt. Någon annan som har erfarenhet av detta?

Jag fick rådet att kontakta United för att få en möjlighet och prisuppgift för att välja sittplats, så kan de också fixa problemet med bokningsnumret/efternamnet. "Det strular ibland med bokningsreferensen och efternamn till United", sa agenten. Kände igen hans röst och har fått bra hjälp av honom tidigare. Tror inte att det är en HUACA-person.

Ta fram Uniteds PNR på bokningen. Den står på Amadeusbokningen från SAS eller be SAS ta fram denna. Prova den vägen. Att United skulle ta betalt är långsökt. Det finns en United "Operational PNR" som du vill åt.
 

Big Birger

Medlem
Frågade "agenten" om han såg en annan PNR för den flygningen, vilket han inte gjorde. Nåja. Efter att ha chattat med United kunde de trolla fram rätt PNR med hjälp av biljettnumret, och så klart gick det att välja platser som vanligt.

Konstigt att "agenten" sa att de skulle kosta pengar, men jag lägger det till listan med märkliga uttalanden från kundtjänst. :)

Återstår att välja bra platser för 2 personer i sällskap på United 767-300 i deras Polaris Business med 18 rader och 1-1-1-konfiguration. En minst lika stor utmaning. Tog rad 3, av den enkla anledningen att 3L är en av de bästa i kabinen, och 3F är i närheten och rakt framåtriktad. Någon som har annat förslag som är bättre?

upload_2021-9-7_16-52-19.png
 

Senator

Moderator
Frågade "agenten" om han såg en annan PNR för den flygningen, vilket han inte gjorde. Nåja. Efter att ha chattat med United kunde de trolla fram rätt PNR med hjälp av biljettnumret, och så klart gick det att välja platser som vanligt.

Konstigt att "agenten" sa att de skulle kosta pengar, men jag lägger det till listan med märkliga uttalanden från kundtjänst. :)

Återstår att välja bra platser för 2 personer i sällskap på United 767-300 i deras Polaris Business med 18 rader och 1-1-1-konfiguration. En minst lika stor utmaning. Tog rad 3, av den enkla anledningen att 3L är en av de bästa i kabinen, och 3F är i närheten och rakt framåtriktad. Någon som har annat förslag som är bättre?

Visa bifogad bild 121120

Det blev aldrig en resa för mig med denna B767-300ER High Density Polaris, men undrar på om inte @Jonas C har testat den? Jag kan tycka två fönsterplatser bakom varandra är lika bra i så fall.
 

Jonas C

Medlem
Har aldrig varit med om att United tagit betalt för seating i business class. Bokningsreferensen från SAS brukar funka även på deras hemsida trots att de använder ett annat bokningssystem.

Angående seatingen så instämmer jag med @Senator det är smartast att välja fönsterplatser bakom varann om man reser tillsammans. Alternativt om ni absolut verkligen måste konversera så kan man välja en fönsterplats + mittenplats som är vinklade mot varann t.ex 2A och 2D. Anser dock att de riktiga fönsterplatserna är privatast och erbjuder mest utrymme.

AEA71BB7-6EA0-4442-9C7A-BEB70C4B509E.jpeg
7800F4F3-0FD9-4015-90C8-00F709C499F7.jpeg
C21A1947-4F03-4677-98FB-ABE59A862D99.jpeg
7EBB909C-430E-4458-B83B-5D430BE0C7BE.jpeg
7D37DEFE-6BAA-457B-8D42-6097A93CAA0C.jpeg
 
Jag hittade United's PNR under "Fler Uppgifter" -> "Bekräftelsenummer" i CheckMyTrip-appen. Jag kunde dock inte välja sittplats i United's app (jag fick ett felmeddelande i sista steget) men det gick bra på United's hemsida.
 

pqvst

Medlem
Jag hittade United's PNR under "Fler Uppgifter" -> "Bekräftelsenummer" i CheckMyTrip-appen. Jag kunde dock inte välja sittplats i United's app (jag fick ett felmeddelande i sista steget) men det gick bra på United's hemsida.

Lyckades du välja sittplats tillslut eller? Har samma problem just nu. Kan inte välja sittplats på verken SAS hemsida eller Uniteds hemsida.
 
Toppen