Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Tonton

Medlem
Är det bara jag som inte får upp en enda flygning i 2022 (sådär som på några datum i januari) med Biz på Awardfares? Får upp en del via SAS egna hemsida men på Awardfares är det helt tomt. Är det ett bugg eller är det något jag missar att göra med sökningen?:D

Custom search ifall det är utanför någon av alla vanliga rutter.
 

Brandten

Medlem
Tycker det rätt ofta (8 av 10 sök) blir så här... Ibland visas resultatet men oftast står det bara sådär. :(

Har bara testat på Android.
f71e9671a62dbd86007f95f8bccc4fbb.jpg
 

Brandten

Medlem
Upplever att sökresultatet rätt ofta (senaste tiden?) inte alls stämmer med vad man sedan ser på SAS sida. Även om man letar ben för ben hos SAS. Någon bugg eller gör jag något fel?

upload_2022-1-31_9-52-7.png


upload_2022-1-31_9-52-39.png


upload_2022-1-31_9-52-56.png
 

pqvst

Medlem
Upplever att sökresultatet rätt ofta (senaste tiden?) inte alls stämmer med vad man sedan ser på SAS sida. Även om man letar ben för ben hos SAS. Någon bugg eller gör jag något fel?

Hmm, det är nog en bugg. Det står att AwardFares hittade flighten för 2 timmar sedan. Så det är nog att flygen inte hunnits plockas bort än, då det verkar som att tillgängligheten som fanns tidigare nu har försvunnit gissar jag.

Om du hittar fler exempel, pinga mig gärna!
 

pqvst

Medlem
Idag har vi släppt lite nya funktioner i AwardFares!

Vi har nu inbyggt stöd för att kolla upp seat maps direkt från sökresultaten i AwardFares, vilket gör det otroligt smidigt att kolla upp vilka platser som finns tillgängliga, istället för att behöva växla mellan olika verktyg.

seatmap-integration.png

Vi har även byggt ett nytt separat seat map sök-verktyg under en ny "Tools" meny. Denna funkar nu även med alla stora bolag, inte bara Star Alliance, vilket vi hoppas kommer kunna ge lite extra värde till alla AwardFares kunder!

new-design.png

Sist men inte minst har vi även lagt till ett helt nytt verktyg för att slå upp tillgänglighet per revenue-bokningsklass för flighter. Igen, något som ofta kräver att man använder ett annat verktyg.

availability.png

Läs mer på bloggen eller testa direkt på awardfares.com
 

NotRyan

Medlem
Idag har vi släppt lite nya funktioner i AwardFares!

Vi har nu inbyggt stöd för att kolla upp seat maps direkt från sökresultaten i AwardFares, vilket gör det otroligt smidigt att kolla upp vilka platser som finns tillgängliga, istället för att behöva växla mellan olika verktyg.

Visa bifogad bild 128689

Vi har även byggt ett nytt separat seat map sök-verktyg under en ny "Tools" meny. Denna funkar nu även med alla stora bolag, inte bara Star Alliance, vilket vi hoppas kommer kunna ge lite extra värde till alla AwardFares kunder!

Visa bifogad bild 128690

Sist men inte minst har vi även lagt till ett helt nytt verktyg för att slå upp tillgänglighet per revenue-bokningsklass för flighter. Igen, något som ofta kräver att man använder ett annat verktyg.

Visa bifogad bild 128691

Läs mer på bloggen eller testa direkt på awardfares.com
Tack, några efterlängtade funktioner. Jag hittade dock en bugg... Jag sökte på JFK-LAX den 15, 16 och 17 augusti och fick upp en massa codeshare på AA. De underliggande AA-flighterna kommer inte upp, men jag kan köpa biljett till flighterna på AAs sajt...
 

pqvst

Medlem
Tack, några efterlängtade funktioner. Jag hittade dock en bugg... Jag sökte på JFK-LAX den 15, 16 och 17 augusti och fick upp en massa codeshare på AA. De underliggande AA-flighterna kommer inte upp, men jag kan köpa biljett till flighterna på AAs sajt...

Hmm ja. Ska undersöka varför AA flighter inte dyker upp. Verkar vara problem med AA på seat maps också.
 
Toppen