Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2021)

Status
Stängd för vidare inlägg.

palmen

Moderator
Försöker boka till Kuala lumpur i Jan 2023. Thai Airways Buisness på utvägen. Men det blir problem när jag ska gå vidare till betala, "biljettpriset finns inte längre". Är det för att jag inte ska kunna boka Thai Buisness, nu längre än 180 dagar innan?

En annan fråga, en voucher som är på väg att gå ut ska användas. Hur är coronareglerna nu med utgången 2-4-1, om jag har kvar samma destinationer - kan jag göra någon ändring (datum eller byta till buisness senare)?
Thai går bara boka 89 dagar innan på longhaul i Business även om platserna syns är de inte bokningsbara.
 
Försöker boka till Kuala lumpur i Jan 2023. Thai Airways Buisness på utvägen. Men det blir problem när jag ska gå vidare till betala, "biljettpriset finns inte längre". Är det för att jag inte ska kunna boka Thai Buisness, nu längre än 180 dagar innan?

En annan fråga, en voucher som är på väg att gå ut ska användas. Hur är coronareglerna nu med utgången 2-4-1, om jag har kvar samma destinationer - kan jag göra någon ändring (datum eller byta till buisness senare)?
Kanske redan sagts, men fick bekräftat från 241 bokning på tel att detta "felmedelande" komer up när man försöker boka Thai längre än 90 dagar frammåt, även för dom på telefon 99% av gångerna
 

Brandten

Medlem
Är i CPT på en 241 där hemresan är CPT JNB ZRA BRU ARN. Vi vill åka CPT JNB men sen vaska resten eftersom vi lyckats boka LH F JNB FRA på en egen 241.
Vill inte orsaka problem för oss själva eller andra, så när säger vi till och till vem att vi inte ska fortsätta resa på ena bokningen?
De ligger båda imorgon söndag så vi har ju två bokningar ena hos LX andra hos LH
Nu är det imorgon....dvs hemresa för er del. Hur går det? :)
 

Matore

Medlem
Nu är det imorgon....dvs hemresa för er del. Hur går det? :)
Tackar som frågar, är mest glad över att ha lyckats få helg-SAS att fixa 241 på en lördag. Checkat bagage till JNB så allt Går enligt plan. Boarding strax sen hämta ut bagage och kasta oss i armarna på nån LH F assistent på JNB vidare till Virgin Clubhouse Lounge innan avfärd ikväll mot FRA :)
 

squeezen

Medlem
Till min förvåning hade jag ingen voucher när jag skulle in och boka tidigare i veckan. Har förvisso 2 bokningar i framtiden med vouchers men har tidigare haft överflöd så tom slösar en voucher till Tenereiffa på tisdag.

MEN med massa olika bokningar och parallella bokningar så har det nog blivit så att resan till LA i nov-21 gjordes på en ny voucher och kommande resor är också på nya vouchers så 2020 brann inne… trist. Men men

vi vet ju alla att översikt av vouchers är kass. Man ser inte hur många, än mindre vilka som är gamla/nya.
Kan man helt sonika ringa in och kolla över voucher status och ev byta vouchers på bokningar?

tex en resa 2021 till thailand blev inte av, var gjord med 2020 voucher. Kan jag då tex använda denna på en annan resa som ska bli av feb 2022 och för tillfället är bokad med 2021 voucher?

isf får jag lägga på att göra kontot att kolla över allt så t i slutet på året. Snopet nu när jag mest troligt vaskat två vouchers…
 

Brandten

Medlem
Till min förvåning hade jag ingen voucher när jag skulle in och boka tidigare i veckan. Har förvisso 2 bokningar i framtiden med vouchers men har tidigare haft överflöd så tom slösar en voucher till Tenereiffa på tisdag.

MEN med massa olika bokningar och parallella bokningar så har det nog blivit så att resan till LA i nov-21 gjordes på en ny voucher och kommande resor är också på nya vouchers så 2020 brann inne… trist. Men men

vi vet ju alla att översikt av vouchers är kass. Man ser inte hur många, än mindre vilka som är gamla/nya.
Kan man helt sonika ringa in och kolla över voucher status och ev byta vouchers på bokningar?

tex en resa 2021 till thailand blev inte av, var gjord med 2020 voucher. Kan jag då tex använda denna på en annan resa som ska bli av feb 2022 och för tillfället är bokad med 2021 voucher?

isf får jag lägga på att göra kontot att kolla över allt så t i slutet på året. Snopet nu när jag mest troligt vaskat två vouchers…
Det är bara att ringa och kolla. Ringde nyss SAS för att bekräfta att man tog en av mina vouchers som går ut imorgon på en bokning jag själv gjorde online igår. Hon bekräftade att den rök och att jag har en kvar. Gjorde nyss en ny bokning då användes den andra som går ut igår samt 2st som går ut sista feb så nu har jag bara 2st kvar som går ut sista dec 2022.
 
Har IST-DPS den 17e så tanken är att åka från ARN den 16e :)
Ser ut att vara säppt fram till 9/12 så kanske kan gå att få till under nästa vecka.
Kom aldrig upp något alternativ ARN-IST och nu har voucherna gått ut så sitter med en bokning IST-DPS ToR.
Om jag hittar en passande resa ARN-IST ToR för att ansluta och bokar den separat borde det kunna funka men har två funderingar där.
Jag gissar att det inte går att slå ihop bokningarna med utgången voucher men går det att få dom att checka in bagage hela vägen och hämta nya boarding kort i transfer desk på IST?
Alternativet är att hämta ut väskorna i IST och checka in igen. Några konstigheter med det?

Det skulle alltså vara
ARN-IST (PNR1)
IST-DPS (PNR2)
DPS-IST (PNR2)
IST-ARN (PNR1)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen