Senaste nytt

Kompensation för icke fungerande WiFi ombord på longhaul?

Maja

Medlem
Flög CPH-Miami i Plus förra hösten, och kunde inte jobba som tänkt då WiFi inte fungerade. Jag klagade men fick ingen kompensation.
Om man marknadsför en produkt så som SAS gjort måste man ta någon form av ansvar. Man borde iallafall få kompensation för mostvarande vad WiFi kostar. Jag fick svaret från SAS att om jag rest i ekonomi så hade jag fått pengar eller poäng tillbaka för vad WiFi hade kostat, men ingen
kompensation i Plus där WiFi ingår. Har inte bokat Plus sen dess, utan GO eller Business. Av princip.
Tyvärr får du ingen kompensation i Business heller och där ingår ju också WiFi.

Men håller med dig, irriterande till max är vad det är. Bara att förutsätta att det aldrig fungerar framöver och bli positivt överraskad om det mot all förmodan gör det och har en högre hastighet än att man lyckas tanka hem ett mail på en 8h flight. ;)
 

JanneD

Medlem
Tyvärr får du ingen kompensation i Business heller och där ingår ju också WiFi.

Men håller med dig, irriterande till max är vad det är. Bara att förutsätta att det aldrig fungerar framöver och bli positivt överraskad om det mot all förmodan gör det och har en högre hastighet än att man lyckas tanka hem ett mail på en 8h flight. ;)

Jo, kvalitén på uppkopplingen är ju en annan hsitoria, tycker oftast att det har fungerat halva resan ok, men andra halvan inte alls. Har dock inte lyckats finna en röd tråd när och var det funkar bra....
Business har tycker jag andra fördelar som väger upp, men att betala mycket extra för Plus (tycker det ofta är rejält mycket dyrare än GO), ser jag inte längre som ett alternativ. Då åker jag hellre GO, mervärdet i Plus upplever jag inte motsvarar kostnaden, särskilt när vissa delar som skall ingå (läs WiFi) inte funkar.
 

Moco

Medlem
Verkar inte gå bra nu. Bråkar med resebloggare (när det hade varit billigare att bara smeta på ett flin) istället för lite billig PR, bussgate på long-haul, trasiga plan utan Wi-Fi och IFE.
SAS cementerar sin kvalitetsfokus i tider då dem verkligen borde göra allt för att få folk ombord igen, inrikes som utrikes, och visa att det är ett pålitligt bolag som förtjänar kundernas förtroende.

Har man betalat för ett paket av inkluderade tjänster så är det inget fel att klaga om dessa inte levereras. Man betalar inte inte för 5 tjänster och hoppas att man ska få 1-2.
 

Filip

Medlem
Verkar inte gå bra nu. Bråkar med resebloggare (när det hade varit billigare att bara smeta på ett flin) istället för lite billig PR, bussgate på long-haul, trasiga plan utan Wi-Fi och IFE.
SAS cementerar sin kvalitetsfokus i tider då dem verkligen borde göra allt för att få folk ombord igen, inrikes som utrikes, och visa att det är ett pålitligt bolag som förtjänar kundernas förtroende.

Har man betalat för ett paket av inkluderade tjänster så är det inget fel att klaga om dessa inte levereras. Man betalar inte inte för 5 tjänster och hoppas att man ska få 1-2.

Gällande IFEn är det en av de kärror med bara har 4 filmer eller är just din stol utan fungerande IFE?

Om det är planet, vilket plan är det alt. sträcka?
 

Hachans

Medlem
Verkar inte gå bra nu. Bråkar med resebloggare (när det hade varit billigare att bara smeta på ett flin) istället för lite billig PR, bussgate på long-haul, trasiga plan utan Wi-Fi och IFE.
SAS cementerar sin kvalitetsfokus i tider då dem verkligen borde göra allt för att få folk ombord igen, inrikes som utrikes, och visa att det är ett pålitligt bolag som förtjänar kundernas förtroende.

Har man betalat för ett paket av inkluderade tjänster så är det inget fel att klaga om dessa inte levereras. Man betalar inte inte för 5 tjänster och hoppas att man ska få 1-2.

Det hade varit fint om någon hade orkat driva gentemot konsumentsombudsmannen. Jag är också stark anhängare av att inte lova mer än vad man kan hålla. Deras bemötande med typ "ja funkar det så funkar det, men om det inte gör det så tänker vi inte göra något åt det" är inte riktigt kompatibel med god marknadsföringssed.
 
Toppen