Senaste nytt

Nedgradera frivilligt från business till plus på sas?

JKS

Medlem
Kanske en något udda fråga men jag är säker på att svaret finns där ute.

Jag har lyckats boka bonusbiljetter (2-4-1) till mina söner i business samtidigt som jag har plusbiljett för cash till mig själv. Utifall min plusgrade till business går om intet, hur är möjligheterna att "nedgradera" sönerna till plus så att vi reser i samma kabinklass?
 

Senator

Moderator
Kanske en något udda fråga men jag är säker på att svaret finns där ute.

Jag har lyckats boka bonusbiljetter (2-4-1) till mina söner i business samtidigt som jag har plusbiljett för cash till mig själv. Utifall min plusgrade till business går om intet, hur är möjligheterna att "nedgradera" sönerna till plus så att vi reser i samma kabinklass?

Du får i så fall boka om innan i mån av plats är mitt tips. Alltså boka om till kan avresa och få tillbaka poängen. Alternativt fråga två Plus-passagerare att byta. Skulle vara bland de sämsta utbyten av värde i BC.se historia
 

pswe

Medlem
Kanske en något udda fråga men jag är säker på att svaret finns där ute.

Jag har lyckats boka bonusbiljetter (2-4-1) till mina söner i business samtidigt som jag har plusbiljett för cash till mig själv. Utifall min plusgrade till business går om intet, hur är möjligheterna att "nedgradera" sönerna till plus så att vi reser i samma kabinklass?
Hur gamla är sönerna? Kan du inte unna dem att sitta längre fram?
 

aruba1

Medlem
Hade liknade situation för några år sedan där mina två barn hade business award och jag köpte revenue plus biljett och körde en plusgrade. Nu gick min plusgrade igenom. Annars hade jag som backup att köpa uppgradering på flygplatsen. Worst case får dina barn sitta i business och du i plus. Nu vet jag inte hur gamla dina barn är? Om är de är små och har svårt att klara sig själva, så skulle jag inte chansa på plusgrade eller uppgradering på flygplatsen. Råder dig i så fall att köpa en uppgradering till business redan nu. Sedan vet jag inte om du kan göra en rockad med någon plus passagerare. Har aldrig hört att någon har gjort så. Återrapportera gärna här.

Edit: ser nu att du har skrivit att de är 12 och 15 år. Då klarar de sig alldeles utmärkt i business själva. Mina var 12 och 14 när jag körde min plusgrade.
 

JKS

Medlem
De klarar sig själva, mest tråkigt att riskera att åka i olika klasser.

Vad brukar uppgradering (plus-> business) på flygplatsen kosta? Ska till ORD.
 

Berglund

Medlem
De är 12+15. Unnar dem det mer än gärna, men tror att de kanske hellre vill sitta med pappa. Vill samtidigt ha möjlighet att överraska med resa i business. Svårt
Helt ärligt, de struntar högaktningsfullt i pappa. De blir exalterade av stolen och det helt nedfällt läge, grabbarna kör stolen ett par gånger up och ned, upp och ned och är supernöjda! Den biten och glädjen missar du.

Väl uppe i luften får grabbarna lite mat, tycker det är helfräckt att be om mer läsk och en extra glass! Därefter åker lurarna på och de ser film/filmer hela resan till Chicago. Ni landar, business går av först och de får vänta någon minut på att pluspassagerarna släpps av och du kan komma ikapp.

De kommer ALDRIG glömma den dag då farsan lät dem flyga business! Kul att dela ögonblicket med dem, absolut. Men hellre unna dem det själva än att någonsin fundera på att byta ned dem till plus. Så kul är det inte att sitta bredvid pappa!
 
Last edited:
Helt ärligt, de struntar högaktningsfullt i pappa. De blir exalterade av stolen och det helt nedfällt läge, grabbarna kör stolen ett par gånger up och ned, upp och ned och är supernöjda! Den biten och glädjen missar du.

Väl uppe i luften får grabbarna lite mat, tycker det är helfräckt att be om mer läsk och en extra glass! Därefter åker lurarna på och de ser film/filmer hela resan till Chicago. Ni landar, business går av först och de får vänta någon minut på att pluspassagerarna släpps av och du kan komma ikapp.

De kommer ALDRIG glömma den dag då farsan lät dem flyga business! Kul att dela ögonblicket med dem, absolut. Men hellre unna dem det själva än att någonsin fundera på att byta ned dem till plus. Så kul är det inte att sitta bredvid pappa!
Skulle precis skriva något i stil med det du nyss skrev. Dessutom - pojkarna kan ju komma och besöka dig i plus under flygningens gång! Bara sunt att få klara sig lite själva, några småbarn är de ju inte heller :)
 
Toppen