Senaste nytt

SAS - Det här gjorde Ni inte så bra!

Hachans

Medlem
Ska lägga in ett saknad flyg på min EB. men då vill sidan att jag ska uppdatera "Telefon". Gör som systemet ofta vill, loggar ut, byter lösen, uppdaterar mina uppgifter, sparar. Samma igen. Lite buggigt idag. Komer inte vidare. Dessutom, hur vet SAS att mina uppgifter är inaktuella?


Visa bifogad bild 125308

Ring in. Det där felet har drabbat mig och då låg det ett gammalt telefonnummer i ett fält som inte används eller går att redigera på webbsidan, men som kundsupport har tillgång till. De tog bort numret och sen fungerade allt toppen igenom
 

GOTBound

Medlem
Antingen är det ett SK IT inte så bra eller så är det ett episkt inte så bra...
Jag tittar på biljetter GOT-ARN under Q4, från och med 30/10 och framåt är alla biljetter GOT-CPH-ARN, GOT-OSL-ARN samt ARN-CPH-GOT eller ARN-OSL-GOT.
Lördagen 29/10 är det sista datumet där direktflyg GOT-ARN/ARN-GOT dyker upp.
 

Tomas E

Medlem
Antingen är det ett SK IT inte så bra eller så är det ett episkt inte så bra...
Jag tittar på biljetter GOT-ARN under Q4, från och med 30/10 och framåt är alla biljetter GOT-CPH-ARN, GOT-OSL-ARN samt ARN-CPH-GOT eller ARN-OSL-GOT.
Lördagen 29/10 är det sista datumet där direktflyg GOT-ARN/ARN-GOT dyker upp.
Jag kan se två stora fördelar:
1) fler poäng
2) äntligen kan göteborgare få avnjuta en SAS-lounge när de flyger från GOT till ARN! ;)
 

Tomas E

Medlem
Antingen är det ett SK IT inte så bra eller så är det ett episkt inte så bra...
Jag tittar på biljetter GOT-ARN under Q4, från och med 30/10 och framåt är alla biljetter GOT-CPH-ARN, GOT-OSL-ARN samt ARN-CPH-GOT eller ARN-OSL-GOT.
Lördagen 29/10 är det sista datumet där direktflyg GOT-ARN/ARN-GOT dyker upp.
Fenomenet är inte begränsat till GOT. På sträckan ARN-MMX finns det inga biljetter alls från samma datum, förmodligen för att byte i CPH, OSL, FRA eller MUC inte är ett alternativ. Det finns dock flyg till LLA i november, så det gäller inte alla inrikesflyg. Har inte kollat fler destinationer.

Kanske SAS har räknat med att MP får egen majoritet i riksdagsvalet i september och inom några veckor förbjuder allt inrikesflyg i södra halvan av Sverige? :confused:
 

NyfikenGrau

Medlem
Haha, skräms inte nu :D

Antingen är det ett SK IT inte så bra eller så är det ett episkt inte så bra...
Jag tittar på biljetter GOT-ARN under Q4, från och med 30/10 och framåt är alla biljetter GOT-CPH-ARN, GOT-OSL-ARN samt ARN-CPH-GOT eller ARN-OSL-GOT.
Lördagen 29/10 är det sista datumet där direktflyg GOT-ARN/ARN-GOT dyker upp.

Är inte detta ett ganska vanligt fenomen innan schemat för nästa säsong färdigställts i tidtabeller? Tycker jag känner igen detta från massa andra bolag/sträckor även om jag inte kan nämna nåt konkret exempel just nu.
 
Toppen