Hade en bokning ARN - MUC - MEX i eco med LH för två pax, avgång på annandagen. Får ett mail från Awardfares på julaftonskvällen att det finns tillgänglighet i business. Ringer in på juldagsmorgonen för att uppgradera. Första agenten säger att det är för sent för att göra några ändringar och ber mig fråga om uppgradering i check in desken på ARN. Lägger på och ringer in igen. Nästa agent säger att man bara kan uppgradera bokningsklass för både ut- och hemresa, och att jag inte kan uppgradera då det inte finns tillgänglighet hem. Lägger på igen och ringer in. Tredje agenten fattar direkt vad jag vill och ordnar det på 5 minuter, utan problem.
Är ju knappast någon unik händelse detta och kommer väl knappast som något nyhet för någon här på BC att det tyvärr ofta blir så här. De personer jag befann mig med när dessa samtal ringdes, nära och kära jag firade jul med, var däremot desto mer häpna när jag mellan samtalen förklarade att "det kundserviceagenten säger stämmer inte" och det emellertid visade sig stämma. Finns många personer jag känner till som har rejält med EB-poäng men som upplever att det är allt för krångligt att boka bonusresor, särskilt med andra bolag än SAS. Man hade önskat att dessa vilsna själar som inte är fast i poängträsket hade kunnat få korrekt information från kundservice och därmed kommit iväg på sina drömresor. Tur att Chatflights finns...