Senaste nytt

SAS och eller Star Alliance Lounge Chicago O’hare Terminal 5 - nyöppnade ?

Jens Olsson

Medlem
Hej
Är det någon som vet när renoveringen av Terminal 5 på O’hare ska vara klar eller i alla fall så pass att SAS eller annat Star Alliance bolag öppnar lounge i terminalen igen?
Det finns United lounger i Terminal 1 men antar att man inte har tillgång till dessa när man flyger från Terminal 5.
Mvh
 

Senator

Moderator
Hej
Är det någon som vet när renoveringen av Terminal 5 på O’hare ska vara klar eller i alla fall så pass att SAS eller annat Star Alliance bolag öppnar lounge i terminalen igen?
Det finns United lounger i Terminal 1 men antar att man inte har tillgång till dessa när man flyger från Terminal 5.
Mvh

Hejsan, jag tror inte stängningen av Swiss samt SAS Loungen på ORD är kopplade till renovering av utomhusmiljön. Både verkar vara stängda.

Du kan däremot checka in hos SAS, åka tillbaka till T1 och gå till United Club (Star Gold) eller United Polaris (Business) sen ta bussen från T1 till T5:
United Polaris Lounge på Chicago Ohare | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor
 

andreas

Medlem
Och var uppmärksam på att det enbart är landside-transfer mellan terminalerna så det kan vara klokt att avsätta gott om tid på tillbakavägen från T1 till T5.

Airside-bussen är fortsatt pausad.

Terminal Transfer Bus (TTB) - Service Temporarily Suspended
TTB SERVICE HAS BEEN TEMPORARILY SUSPENEDED - TTB service takes travelers from the domestic terminals (1, 2, & 3) to Terminal 5 without having to exit security or be rescreened in Terminal 5 at the TSA checkpoint. Shuttles to transport passengers between all terminals and remote parking are still operating 24/7, those shuttles pick up on the Upper Level roadway (Ticketing Level).
 

Jens Olsson

Medlem
Hejsan, jag tror inte stängningen av Swiss samt SAS Loungen på ORD är kopplade till renovering av utomhusmiljön. Både verkar vara stängda.

Du kan däremot checka in hos SAS, åka tillbaka till T1 och gå till United Club (Star Gold) eller United Polaris (Business) sen ta bussen från T1 till T5:
United Polaris Lounge på Chicago Ohare | BusinessClass.se forum | 880 000 inlägg om resor

Tack!
Jag flög via ORD för några veckor sedan, då var alla lounger i T5 stängda och de flesta gater temporära. Förhoppningsvis är det snart klara.
Tåget mellan terminalerna gick som vanligt då (2:a veckan i Dec)
 

andreas

Medlem
Någon med färsk loungeinfo från ORD? Reser med SAS (plus+EBG) om ett par veckor.

Senaste var att SAS öppnar sin lounge 1/4.
Innan dess:
Med EBG så kan du nyttja någon av United Club-lounger i övriga terminaler. Kom ihåg att airside-bussen INTE går i skrivande stund så du måste ut landside och sen åka till terminal 5. (Terminal 5 är alltså inte ansluten till övriga terminaler airside)
Personligen hade jag inte gjort denna manöver för att besöka en United Club-lounge, så tillvida jag inte ankommer airside och är i transfer. Polaris är en annan sak men kräver Business-biljett.
 

mha321

Medlem
Någon med färsk loungeinfo från ORD? Reser med SAS (plus+EBG) om ett par veckor.
SAS loungen stängd, öppnar 1 april.

Polaris är öppen, men där kommer man inte in med Plus+EBG.

Däremot bör du komma in i valfria andra United Club men de ligger ju i andra terminaler. Klart tveksamt om det är värt terminalbytet utanför security för en vanlig United Club. Men om du kommer med anslutning från inrikes så kan det vara värt att stanna kvar på den terminalen en stund för en Club.

Har du PriorityPass finns i teorin Swissport men den brukar ofta vara stängd för PP för att den blir överfull.

Kort sagt så ser det mörkt ut med lougne där för SAS-resenärer i en månad till.
 
Toppen