Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

Kimmen00

Medlem
Som jag har hört är det att gå tillbaka till Sandbox (?)
Så lyckligt att befinner mig i Thailand just nu även om det är för arbete och inte så mycket för nöje.
Inte optimistisk med hur situationen med resebegränsningar ska se ut med Asien och jag tror det är helt Europa när det gäller semester för åren framåt...

Får väl hoppas att inte USA håller på och tokstänger sen under 2022..
 

Ubbe

Medlem
'Test & Go' country list to change

The government is expected to revise its list of "Test & Go" countries following the spread of the Omicron variant of Covid-19 as details on Monday emerged of the country's earliest recorded local case of the strain.

Gen Supoj Malaniyom, chief of the Centre for Covid-19 Situation Administration's (CCSA) operations base, said the list of of low-risk countries eligible for the tourism opening scheme will be reviewed and Covid-19 screening measures will be intensified.

Källa: 'Test & Go' country list to change
 

Davvelavve

Medlem
Anlände Thailand igår, på vägen dit fick vi visa massa papper flera gånger, har tappat räkningen. Men skriv ut alla papper det är enklast så! Sen var det totalt kaos när man skulle med transfer till sjukhus/hotell.

Men väl smidigt när man sitter i transfer, vi blev körda direkt till sjukhus och de tog test genom rutan på bilen. Sen till hotellet och svar nästa morgon (ca 14h).
 

mackan33

Medlem
Anlände Thailand igår, på vägen dit fick vi visa massa papper flera gånger, har tappat räkningen. Men skriv ut alla papper det är enklast så! Sen var det totalt kaos när man skulle med transfer till sjukhus/hotell.

Men väl smidigt när man sitter i transfer, vi blev körda direkt till sjukhus och de tog test genom rutan på bilen. Sen till hotellet och svar nästa morgon (ca 14h).

Vilket hotell bokade du?
 

raphaelmak

Medlem
'Test & Go' country list to change

The government is expected to revise its list of "Test & Go" countries following the spread of the Omicron variant of Covid-19 as details on Monday emerged of the country's earliest recorded local case of the strain.

Gen Supoj Malaniyom, chief of the Centre for Covid-19 Situation Administration's (CCSA) operations base, said the list of of low-risk countries eligible for the tourism opening scheme will be reviewed and Covid-19 screening measures will be intensified.

Källa: 'Test & Go' country list to change
Tror det är mycket bättre än att stänga ner Test&Go helt, och det finns iaf Sandbox kvar. Men lyckas Thailand då att behålla turisternas förtroende?

Anlände Thailand igår, på vägen dit fick vi visa massa papper flera gånger, har tappat räkningen. Men skriv ut alla papper det är enklast så! Sen var det totalt kaos när man skulle med transfer till sjukhus/hotell.

Men väl smidigt när man sitter i transfer, vi blev körda direkt till sjukhus och de tog test genom rutan på bilen. Sen till hotellet och svar nästa morgon (ca 14h).
Jag visade inget på Arlanda, bara Thailand Pass + RT-PCR test i Frankfurt (det var ett helt kaos vid gaten när alla försöker närmar sig dokumentskollen), och igen bara Thailand Pass + RT-PCR test i Bangkok (minns inte om jag behövde visa även vaccinbeviset men det är ju iaf redan på Thailand Pass som kan kollas via QR-koden).
 

raphaelmak

Medlem
Vad menar du? Om jag har en resa i Januari och redan har fått Thailand pass utfärdad kan jag fortsatt resa dit utan problem?!
Vad jag fattar är att man med en utfärdad Thailand Pass eller med en ansökan ska fortfarande kunna resa enligt Test&Go-regler, men det är allt som jag kan hitta om saken just nu och en officiell anvisning är att väntas.
 

raphaelmak

Medlem
Statsministern har sagt sitt, det är nu slut på Test&Go med omedelbar verkan - Log in to Facebook
Inga mer Thailand Pass ska utfärdas. De som redan har fått/ansökt om Thailand Pass kan dock fortfarande beviljas inresa.
Thai PM orders immediate suspension of new Test & Go registrations - Thailand News - ASEAN NOW - News, Travel & Forum
  • Inga nya ansökningar om Thailand Pass accepteras t.o.m. 4 jan
  • Situationen ska omvärderas den 4 jan
  • Befintliga ansökningar och redan utfärdade Thailand Pass påverkas inte
 
  • Gilla
Reactions: hco
Toppen