Senaste nytt

Weekend i Bangkok - hotelltips ?

plover

Medlem
Hej, har en helg boka i maj, någon som har förslag på trevligt hotell med pool, gym, frukost och helst inte för stort ?
 

lillemannen

Medlem
Finns en hel del beroende om du har status eller inte på hotellkedjorna.
Bara i Sukhumvit road finns många fina hotell.

Ett hotell jag använder när jag har kortare stopp i BKK och är Novotel, Soi 20 med lounge och en mindre roof bar.
Lugn gata och bara 5 min från huvudstråket
Finns som sagt många olika för dig beroende prisklass och ev poängintjäning.
 

ante_77

Medlem
Av ren lathet så brukar jag bo på Centara @Centralworld då det både finns mat, shopping, skybar och BTS i anslutning.
Jag vet inte om det är direkt prisvärt, men med en del nätter där så får man status ganska fort.
Det är ju inte världens ”bredaste” hotellkedja men i Thailand fungerar den ok.
 

mackan33

Medlem
Normalt hade jag som vanligt rekat Sofitel Sukhumvit, men det känns inte lika bra som vanligt nu.

De har fått flytta in loungen i restaurangen. Klart sämre, i lördags var det helt fullsatt redan kl17:10. Igår något luftigare.
Anledningen är till stor del att Accor halverat antal nätter som krävs för att få tillgång till lounge. 30 nätter på ett 10$ ibis så är det klart.

Med detta också sämre med uppgraderingar.

Takbaren är bra men krävs att man bokar bord några dagar i förväg. Igår fick jag köa 1h för ett bord.

Poolen är bra men svinkall, antar att det beror på årstiden.

Det positiva är jävligt sköna sängar och ett bra läge, bra personal.
 

micke99

Medlem
Brukar också bo på Aloft på Sukhumvit soi 11. Har man bonvoy poäng så ligger nätterna på 12500 poäng har jag för mig vilket jag tycker är bra värde.
 

Ubbe

Medlem
Gillar du god frukost så är valet Chatrium. Har allt på din lista, samt 5 min på floden till Skytrain/Metro.
Givet val för mig, men hotellhoppar gärna.
 
Toppen