Senaste nytt

Thailands krav/regler för inresa under pandemin

ante_77

Medlem
Fruktansvärt oansvarigt beteende.
Att visa en sådan attityd mot ett land där du är gäst.
Hoppas bara att du blir spärrad för ny inresa och böter när de hanterar dig vid utresa.

Angående 50 dagar så är det ju bara att förlänga på plats.
Nu är det faktiskt smidigare att ansöka om 60 dagar via e-visa och även billigare, så jag körde på ett sådant senare.
 

JonW

Medlem
Du bryter ju mot visa reglerna. Att du sedan över skiter i karantän reglerna visar på ett,som jag skrev mycket oansvarigt beteende och ett synnerligen respektlöst sätt mot Thailand och Thailändarna. Jag skäms å dina vägnar.
Bryter inte alls mot några visumregler, det har ju både du och andra konstaterat genom att referera till dem ovan.
Karäntänsreglerna är det ju inte jag som brutit mot, troligen har dock hotellet gjort det...
 

JonW

Medlem
Tänker du förlänga din visa exemption eller besöka ett annat land eller åka hem med 20 dagar overstay? Bara nyfiken.

Tänk på att de är både dyrt och får konsekvenser med overstay.
Blir som nämnts förlängning lokalt.
(Overstay var rätt OK tidigare, men numera ska man undvika längre sådana.)
Ang Antes inlägg så trodde jag också online visa skulle vara smidigare, men det visade sig ju vara krångligare än ambassadvisa...
 

Ubbe

Medlem
Blir som nämnts förlängning lokalt.
(Overstay var rätt OK tidigare, men numera ska man undvika längre sådana.)
Ang Antes inlägg så trodde jag också online visa skulle vara smidigare, men det visade sig ju vara krångligare än ambassadvisa...
Ja, lycka till. Jag förmodar att ditt pass redan är spärrat och att du är efterlyst för att ha brutit karantän reglerna. Ja Jisses...
 
Dom e ju lite roliga i Thailand...
För att jag ska kunna boka transport och test till min hotellbokning så vill hotellet ha följande.

Additional required documents:-

1. Valid passport
2. Vaccine certificate
3. Flight ticket
4.Covid Health Insurance US$50,000 (except for Thai residence)
5.Covid test 72 hrs. before departure (When you get it)
6.Thailand Pass (when you receive it)

Majoriteten av papperna måste jag ju ha för att få Thailand Pass...
Så förstår inte varför dom ska ha samma papper och Thailand Pass
Sen ska dom ha pcr resultatet.
Jag får ju liksom inte flyga eller komma in i landet utan det. Så varför ska dom ha det.
Sen är dom inte direkt snabba med att svara.
Så är lite orolig att dom inte bekräftar när dom fått testresultatet 48 timmar innan.

Ja Thailand och deras papper o_O
 

samet

Medlem
Dom e ju lite roliga i Thailand...
För att jag ska kunna boka transport och test till min hotellbokning så vill hotellet ha följande.

Additional required documents:-

1. Valid passport
2. Vaccine certificate
3. Flight ticket
4.Covid Health Insurance US$50,000 (except for Thai residence)
5.Covid test 72 hrs. before departure (When you get it)
6.Thailand Pass (when you receive it)

Majoriteten av papperna måste jag ju ha för att få Thailand Pass...
Så förstår inte varför dom ska ha samma papper och Thailand Pass
Sen ska dom ha pcr resultatet.
Jag får ju liksom inte flyga eller komma in i landet utan det. Så varför ska dom ha det.
Sen är dom inte direkt snabba med att svara.
Så är lite orolig att dom inte bekräftar när dom fått testresultatet 48 timmar innan.

Ja Thailand och deras papper o_O

Vilket hotell var det?
Mitt ville bara ha pass och flygbiljett, högst relevanta uppgifter tyckte jag.
 

raphaelmak

Medlem
Dom e ju lite roliga i Thailand...
För att jag ska kunna boka transport och test till min hotellbokning så vill hotellet ha följande.

Additional required documents:-

1. Valid passport
2. Vaccine certificate
3. Flight ticket
4.Covid Health Insurance US$50,000 (except for Thai residence)
5.Covid test 72 hrs. before departure (When you get it)
6.Thailand Pass (when you receive it)

Majoriteten av papperna måste jag ju ha för att få Thailand Pass...
Så förstår inte varför dom ska ha samma papper och Thailand Pass
Sen ska dom ha pcr resultatet.
Jag får ju liksom inte flyga eller komma in i landet utan det. Så varför ska dom ha det.
Sen är dom inte direkt snabba med att svara.
Så är lite orolig att dom inte bekräftar när dom fått testresultatet 48 timmar innan.

Ja Thailand och deras papper o_O
Mitt hotell (Pullman Bangkok Hotel G) har bett mig bara om vaccinationsbevis, flyg, passkopia och deposition på 3500 baht, men inget annat.

Men papperna är ju viktiga till det thailändska samhället - de ger en typ psykologisk säkerhet på jobbet (som jag försöker formulera - något som jag också lärde mig när jag växte upp i Hongkong).
 
Mitt hotell (Pullman Bangkok Hotel G) har bett mig bara om vaccinationsbevis, flyg, passkopia och deposition på 3500 baht, men inget annat.

Men papperna är ju viktiga till det thailändska samhället - de ger en typ psykologisk säkerhet på jobbet (som jag försöker formulera - något som jag också lärde mig när jag växte upp i Hongkong).
Jag köper delvis att dom vill ha papper. Vet att dom älskar papper och stämplar.
Men att även kräva mitt pcr resultat när dom dessutom är extremt dåliga att svara snabbt på mejl är lite knasigt. Speciellt när pcr tas så nära inpå resan.
 
Toppen