Senaste nytt

Awardfares awardsökmotor, nu med fler funktioner

Filip

Medlem
Letar en bonusresa YYZ-CUN. Finns platser på Awardfares men inte på ExpertFlyer där jag får detta felmeddelande. Ser att det diskuteras något liknande ovan. Är detta en tillfällig situation eller något som vi får leva med?
Visa bifogad bild 122964

Svårt att säga om det är något som vi får leva med. Men helt klart är det så att träffar från Aeroplan inte korrelerar särskilt bra med vad vi kan boka med EB. Det är så pass dåligt att det hade varit önskvärt att kunna stänga av den källan.
 

pqvst

Medlem
Svårt att säga om det är något som vi får leva med. Men helt klart är det så att träffar från Aeroplan inte korrelerar särskilt bra med vad vi kan boka med EB. Det är så pass dåligt att det hade varit önskvärt att kunna stänga av den källan.

Jag tror det är just Aeroplan med AC flyg som inte korrelerar så bra med EB, vilket makes sense, Aeroplan kommer ju så klart erbjuda mer tillgänglighet till sina egna medlemmar på AC flyg. Övriga flygbolag har stämt mycket bra för mig iaf.

Men ja, att kunna styra vilka källor som visas är på g!
 

Filip

Medlem
Upplever att även United börjat visa en hel del platser som vi sedan inte kan boka med Eurobonus också.
Samma här, en hel del United och Lufthansa -flighter. Däremot har jag gått ifrån Awardfares till att söka mer på United igen. AF buggar lite väl mycket.
 

Maja

Medlem
Samma här, en hel del United och Lufthansa -flighter. Däremot har jag gått ifrån Awardfares till att söka mer på United igen. AF buggar lite väl mycket.

Tycker dock att Uniteds sida har blivit enormt jobbig att söka via nu sedan de har gjort om den och man måste klicka upp varenda bokning för att se om det är en riktiga award som bör gå att boka för Eurobonus eller en Unitedvariant så det står JN.
 

Filip

Medlem
Det jag inte förstår kring Awardfares är hur den motorn hittar flighter under Unitedkolumnen som inte finns på United.com. T.ex. IST-GOT 12 mars TK1797 AF=9 platser & United visar inte ens avgången. SAS kan såklart inte boka. Rimligen borde AF lägga på liknande kriterier på sökningen som Unitedsidan, det har blivit slöseri med tid att använda AF för min del.

Svårt att lägga en alert på något som "finns" men ändå inte.
 
Last edited:

Tonton

Medlem
Det jag inte förstår kring Awardfares är hur den motorn hittar flighter under Unitedkolumnen som inte finns på United.com. T.ex. IST-GOT 12 mars TK1797 AF=9 platser & United visar inte ens avgången. SAS kan såklart inte boka. Rimligen borde AF lägga på liknande kriterier på sökningen som Unitedsidan, det har blivit slöseri med tid att använda AF för min del.

Svårt att lägga en alert på något som "finns" men ändå inte.

Det beroende på married segments.

Går du in på United.com och söker på typ GOT-ESB/DXB eller liknande, så kommer GOT-IST-flighten att komma fram.

Finns säkerligen optimeringar för att tydliggöra detta på Awardfares hemsida. Oavsett så har du en förklaring till varför :)
 

Filip

Medlem
Det beroende på married segments.

Går du in på United.com och söker på typ GOT-ESB/DXB eller liknande, så kommer GOT-IST-flighten att komma fram.

Finns säkerligen optimeringar för att tydliggöra detta på Awardfares hemsida. Oavsett så har du en förklaring till varför :)

Utmärkt, tack!
Innebär det att man bör be SAS söka på hela resan i de fallen? När de sökte ben för ben så får de träff men TK indikerar "waiting list" vilket innebär att de inte kan boka korta benet.
 

pqvst

Medlem
Lite nyheter:
- Vi har lanserat möjlighet att söka/filtrera specifika bonusprogram nu (funkar även med alerts)
- Black Friday kampanj nu över helgen (50% rabatt första 3 månaderna för nya abonnemang och uppgraderingar till Diamond)
- Timeline-vyn justerar storlek automatiskt nu beroende på skärmstorlek
- Bättre info kring Star Alliance sökningar med SAS Eurobonus
- Lite bättre designad Alert lista

frame_generic_light.png
 
Toppen