Senaste nytt

Uppgradera - Star Alliance för poäng

pqvst

Medlem
Jag var inne där nyligen. Den finns, men är riktigt jobbig att komma åt. Flödet är:

1) Logga in på SAS
2) Gå till mitt EuroBonus
3) Skrolla ner till Uppgradera Star Alliance
4) Man kommer till en "Classic" sida som man måste logga in på
5) Klicka Uppgradera Star Alliance
6) Man kommer tillbaka till nya sidan
7) Gå till mitt EuroBonus igen
8 ) Skrolla ner och klicka på Uppgradera Star Alliance igen
9) DÅ borde du komma till rätt sida på Classic

Alternativt testa denna:

My profile - SAS
 
Räkna med att det i princip aldrig är möjligt. Kräver väldigt att du bokat väldigt specifika bokningsklasser för att det ska gå att uppgradera.
 

taxvalp

Medlem
Räkna med att det i princip aldrig är möjligt. Kräver väldigt att du bokat väldigt specifika bokningsklasser för att det ska gå att uppgradera.

Exakt. Dessutom bokningsklasser som inte sällan är dyrare än en biljett i den klass man vill uppgradera till. Kan detta vara en av de minst användbara "förmånerna" med Eurobonus? Möjligen något för dem som reser på dyra ekonomibiljetter i tjänsten och måste följa resepolicy...
 

igelkotten

Medlem
Exakt. Dessutom bokningsklasser som inte sällan är dyrare än en biljett i den klass man vill uppgradera till. Kan detta vara en av de minst användbara "förmånerna" med Eurobonus? Möjligen något för dem som reser på dyra ekonomibiljetter i tjänsten och måste följa resepolicy...

Vad jag förstått fungerar denna förmån likadant för alla bonusprogram inom Star Alliance, så är troligen något bestämt på högre nivå än hos Eurobonus.
 

SK989

Medlem
Är det någon som fått detta att fungera på senaste tiden? Jag provade nyss detta på en flygning (från ekonomi till business) med United från USA till Europa och trots att jag - för en gångs skull - har en bokningsklass som är möjlig att uppgradera med eurobonuspoäng så blev svaret "Din begäran har avvisats av det utförande flygbolaget. Du är inte berättigad till uppgradering." Det svaret kom alltså på 2 sekunder. Men det kanske ska tolkas som att det inte finns tillgänglighet i bokningsklass I snarare än att jag principiellt inte är berättigad till uppgradering på aktuell bokning (bokningsklass A)?
 
Last edited:

JacobGBG

Medlem
Är det någon som fått detta att fungera på senaste tiden? Jag provade nyss detta på en flygning (från ekonomi till business) med United från USA till Europa och trots att jag - för en gångs skull - har en bokningsklass som är möjlig att uppgradera med eurobonuspoäng så blev svaret "Din begäran har avvisats av det utförande flygbolaget. Du är inte berättigad till uppgradering." Det svaret kom alltså på 2 sekunder. Men det kanske ska tolkas som att det inte finns tillgänglighet i bokningsklass I snarare än att jag principiellt inte är berättigad till uppgradering på aktuell bokning (bokningsklass A)?

Funktionaliteten i detta är tyvärr väldigt bökig och begränsad.
Jag försökte få till en Star Alliance upgrade på TK i höstas men fick endast felmeddelanden likt dig. Däremot så hade poängen dragits likförbannat. Så jag var tvungen att pingla kundtjänst för att rätta till det. När jag samtidigt frågade om de kunde lösa *A upgrade genom dem så var beskedet att det fanns ingen sådan funktionalitet utan killen kunde endast hänvisa till existerande portal/system.

Så tyvärr ser inte träffprocenten för detta ut att vara särskilt hög. Bevisserligen HAR det funkat för vissa användare här på forumet. Det verkar dock vara väldigt nyckfullt.
 
Toppen