Senaste nytt

Tjänstebilstråden

TP12

Medlem
Yes
Bamse (välväxt Labrador), är med mig på de flesta resor.

Kan bara uttala mig om att denna får plats på passagergolvet utan problem

16252468794934297046059769630096.jpg
 

flatwhite

Medlem
...Du får ta med dig Labbe till närmaste Polestar Spaces och provlasta.
Såg precis att Polestar kör provkörningsevent med Polestar 2 runt om i Sommarsverige.

Marstrand, Match Cup, 7-10 juli
Åre, 7-11 juli
Mjölby, Powerstop, 8 juli - 3 oktober
Gävle, 15-19 juli
Jönköping, 23-28 juli
Halmstad, 3-7 augusti
Kalmar, 10-14 augusti
Marstrand, Dragon Gold Cup, 14-20 augusti
Gotland, 20-21 augusti
Malmö, slutet av augusti

Pure progressive performance | Polestar
 

GOTBound

Medlem
Jag bumpar tråden och undrar vad ni tycker om er polestars, teslor och kanske någon har testat någon annan elbil?
Jag har kört min PS2:A i nästan ett år nu, maj 2021, och är överlag väldigt nöjd. I princip inte några fel mer än en parkeringssensor som hängde sig vilket renderade i kontant blipp-blipp-blipp signal, detta avhjälptes av supporten genom att jag fick en instruktion om hur detta resettas.

Over The Air uppdateringarna har fungerat klockrent utan något som helst strul.
Det jag saknar är den utlovade Apple CarPlay funktionen som skulle lanseras i mjukvaru uppdateringen i höstas enligt Polestar men aldrig realiserades.

Jag har ingen som helst lust gå tillbaka till en bensin eller dieselbil när jag byter nästa gång. Räckviddsångest är inget jag ens tänker på.
 

Valley

Medlem
Jag bumpar tråden och undrar vad ni tycker om er polestars, teslor och kanske någon har testat någon annan elbil?

Förra lördagen var det BMW i4 M50-provning :)
Yes, yes, yes.

Teslor går inte alls. Inte överens med stolen. Polestar kommer jag säkert prova. Men kommer aldrig skaffa någon.
i3 har jag snart kört i 3 år. Hur trevlig stadsbil som helst. Rullar ca: 5 mil/dag. Förbrukar el för 200-300/mnd med gällande elavtal.
Nissan Leaf samma sak. Jättetrevlig och kanon som stadsbil.
Mini är som att åka gokart. Är dock en storlek för liten för att passa hemmavid.

Granne kör ID4 och är väldigt nöjd.

Kommer testa MB inom kort.
Annars väntar jag ut X1 och 5-Serien som skall dyka upp nästa år.
 

kristerj

Medlem
Sedan ett halvår kör jag Audi E-tron 55. Är mycket nöjd med den. Testade Tesla och MB EQC innan jag valde Audi, leasingen på Audin var också fördelaktig.

Positivt: Åkkomforten, den bekvämaste bil jag någonsin åkt i, laddar mycket snabbt upp till 80% vid snabbladdning jämfört med många andra elbilar, Audis laddkort funkar på många ställen. Bra kvalitetskänsla de flesta detaljerna. Frunk för laddkablar mm.

Negativt: Ganska hög förbrukning, typ 3 kWh/mil, appen får inte alltid kontakt med bilen även om det blivit bättre på senare tid.
 

TP12

Medlem
Jag har kört min PS2:A i nästan ett år nu, maj 2021, och är överlag väldigt nöjd. I princip inte några fel mer än en parkeringssensor som hängde sig vilket renderade i kontant blipp-blipp-blipp signal, detta avhjälptes av supporten genom att jag fick en instruktion om hur detta resettas.

Over The Air uppdateringarna har fungerat klockrent utan något som helst strul.
Det jag saknar är den utlovade Apple CarPlay funktionen som skulle lanseras i mjukvaru uppdateringen i höstas enligt Polestar men aldrig realiserades.

Jag har ingen som helst lust gå tillbaka till en bensin eller dieselbil när jag byter nästa gång. Räckviddsångest är inget jag ens tänker på.

Har också P2 och håller med ovan i stort och är nöjd med bilen (vi är dock bara två i hushållet så använder inte baksäte). Kör en del lite längre resor i lite drygt motorvägsfart och skulle önska ca 10 mil längre räckvidd.

Skickade in USD 250 för en förbokning av Fisker Ocean i helgen: Fisker Ocean | Fisker Inc.

Ser även fram emot Polestar 3 samt Audi A6/Q6 e-tron som bör finnas på plats om ett år med längre räckvidd och snabbare laddning än P2.
 

TP12

Medlem
Förra lördagen var det BMW i4 M50-provning :)
Yes, yes, yes.

Teslor går inte alls. Inte överens med stolen. Polestar kommer jag säkert prova. Men kommer aldrig skaffa någon.
i3 har jag snart kört i 3 år. Hur trevlig stadsbil som helst. Rullar ca: 5 mil/dag. Förbrukar el för 200-300/mnd med gällande elavtal.
Nissan Leaf samma sak. Jättetrevlig och kanon som stadsbil.
Mini är som att åka gokart. Är dock en storlek för liten för att passa hemmavid.

Granne kör ID4 och är väldigt nöjd.

Kommer testa MB inom kort.
Annars väntar jag ut X1 och 5-Serien som skall dyka upp nästa år.

Såg fram emot MB EQE men att den bara har 170kw i maxladdning var en stor besvikelse.
 
Toppen