Senaste nytt

Istanbul - Stockholm direkt i economy eller business via Frankfurt?

Hej
OBS detta är en bonusresa.
Jag har en 5 timmars layover i Istanbul innan jag ska vidare hem. Jag kan ta direktflyget hem, men då finns det bara economy (kommer jag in i loungen i Turkiet om jag bara har business dit eller behöver jag avgång med business?)
Eller så har jag följande alternativ
Business IST-FRA med turkish A-330-300
Med 1.50h layover hem med SAS ”business”

samma business IST-FRA som ovan med lite längre layover (typ4-6 timmar. Kommer inte ihåg just nu) och hem med Lufthansa business.

viket alternativ hade ni valt?
 

Tonton

Medlem
Hej
OBS detta är en bonusresa.
Jag har en 5 timmars layover i Istanbul innan jag ska vidare hem. Jag kan ta direktflyget hem, men då finns det bara economy (kommer jag in i loungen i Turkiet om jag bara har business dit eller behöver jag avgång med business?)
Eller så har jag följande alternativ
Business IST-FRA med turkish A-330-300
Med 1.50h layover hem med SAS ”business”

samma business IST-FRA som ovan med lite längre layover (typ4-6 timmar. Kommer inte ihåg just nu) och hem med Lufthansa business.

viket alternativ hade ni valt?

Är du säker på att det enbart finns Ekonomi?

Du vet att på sträckan ARN-IST så är det married segments som gäller - således, söker du bara på den delsträckan så kommer du enbart att se ekonomitillgänglighet. Söker du däremot på hela sträckan så brukar business dyka upp.

Du kan läsa mer om det här bland annat:
Vår egen statistiker @Tonton påpekade överför mig i samma läge att Turkish kör väldigt mycket "married segment" mellan ARN, GOT, CPH, OSL och LHR (tror jag). T.ex. när jag skulle boka ARN-IST-HKT fanns inte ARN-IST men ARN-IST-HKT fanns. Samma när jag bokade ARN-IST-SGN.
 
Last edited:
@Tonton Avgång 22/11 kl 21.15 från SEZ
Ska flyga SEZ-ARN
2 personer

har samma ”problem” dit den 9/11 men då känns det inte som det spelar någon större roll. Men skulle ju vara helt ok med business där också
 
Last edited:

Kimmen00

Medlem
Ring in o fråga. Oftast hittar de (iaf Tallinn) platser i C. Annars skulle jag ta via Frankfurt.. Hellre det än Eco hela vägen.
 
  • Gilla
Reactions: Gus
Är ny på detta, men jag testade expertflyer nu och jag får inte upp business reward på arn-ist om jag söker hela vägen på awards&upgrade. Men jag får upp att det finns i3 när jag kollar platstillgång. Vad jag förstår så är i = business Award på turkish?
 

palmen

Moderator
Är ny på detta, men jag testade expertflyer nu och jag får inte upp business reward på arn-ist om jag söker hela vägen på awards&upgrade. Men jag får upp att det finns i3 när jag kollar platstillgång. Vad jag förstår så är i = business Award på turkish?
Expertflyer hämtar data bland annat från United.
I är mycket riktigt business awards, kan vara så att de bara är tillgängliga för Turkish. Kan även vara så att eurobonus kommer åt dom, men inte United.
 

Maja

Medlem
När jag skulle boka till Bali i sommar med Turkish så kunde jag ej hitta GOT-IST alls, utan hade spetsat in mig på att vi var tvungna att köra GOT-FRA-IST, men när jag ringde in för att boka så fann de i Tallinn direkt GOT-IST i Business alla avgångar när det fanns platser vidare med dem till Bali.

Så ring in och fråga, det är kanske de där married segments som sätter käppar i hjulet när man själv söker.
 
Toppen