Senaste nytt

Telefonbokning med flera värdecheckar?

Stockholmer

Medlem
Tack vare att SAS har avbokat en hel del av mina flygresor nu i Corona-tider så har jag möjlighet att få ut EU261-ersättningen i SAS-värdecheckar. Det samlade värdet motsvarar en interkontintental flygresa i business. Problemet är bara att på deras hemsida kan man bara använda två värdecheckar. Jag behöver använda fem värdecheckar.

Vet någon här på forumet om man kan använda "obegränsat" med SAS-värdecheckar om man bokar över deras kundtjänst?

Överkurs: Kan man använda dessa värdecheckar vid bokning med blandade flygbolag, exempel ARN-CPH med SAS och anslutning med CPH-SIN med Singapore?
 
Har du fått beslut på detta eller hoppas du? Vilka datum gäller det?
Det låter som han hoppas :oops:

Bara att glömma:D


Tack vare att SAS har avbokat en hel del av mina flygresor nu i Corona-tider så har jag möjlighet att få ut EU261-ersättningen i SAS-värdecheckar. Det samlade värdet motsvarar en interkontintental flygresa i business. Problemet är bara att på deras hemsida kan man bara använda två värdecheckar. Jag behöver använda fem värdecheckar.

Vet någon här på forumet om man kan använda "obegränsat" med SAS-värdecheckar om man bokar över deras kundtjänst?

Överkurs: Kan man använda dessa värdecheckar vid bokning med blandade flygbolag, exempel ARN-CPH med SAS och anslutning med CPH-SIN med Singapore?

Om du utvecklar som jag tror du menar är att du har fått värde-vouchers för biljetter du bokat och som blivit avbokade. Alltså istället för pengarna tillbaka?
 

Stockholmer

Medlem
Jag menar det här. Jag hade en hel del flygningar med SAS bokade för i slutet av april som sedan SAS avbokade och meddelade mig 7-14 dagar innan avgång.

SAS-EU261.jpg
 

Skogi

Medlem
Jag menar det här. Jag hade en hel del flygningar med SAS bokade för i slutet av april som sedan SAS avbokade och meddelade mig 7-14 dagar innan avgång.

Visa bifogad bild 108946

Lycka till!

Jag har själv 12 flygningar som blev inställda á 500 EUR styck så om du får igenom kravet så kan du väl hälsa från mig. ;)

Skämt åsido, EU261-ersättningen utgår helt eftersom dina flygningar gissningsvis blev inställda på grund av coronavirusets framfart vilket räknas som en extraordinär omständighet. Om SAS skulle betala ut EU261-ersättningen till alla så skulle det inte finnas någon SAS kvar att flyga med.
 

Stockholmer

Medlem
Det verkar vara rätt kört med det jag trodde gällde. Även om vi pratar enhetliga EU-regler om/när SAS avslår min begäran så kommer jag att dra ärendet via "Tyska Konsumentverket för allmänna transportmedel", SÖP. Kanske det gör en skillnad. SAS-biljetterna är iallafall köpa i Tyskland. Låt se.
 

Johans00

Medlem
Det verkar vara rätt kört med det jag trodde gällde. Även om vi pratar enhetliga EU-regler om/när SAS avslår min begäran så kommer jag att dra ärendet via "Tyska Konsumentverket för allmänna transportmedel", SÖP. Kanske det gör en skillnad. SAS-biljetterna är iallafall köpa i Tyskland. Låt se.
Vad får dig att tro att SÖP skulle göra någon annan bedömning än att Corona är force majeure? Om de nu mot all förmodan skulle göra det och alla som fått sina flyg inställda pga Covid är berättigade till ersättning enligt EU261 så har jag som tidigare nämnts i tråden svårt att tro att det kommer finnas något SAS kvar du kan använda din värdecheck på.
 
Toppen