Senaste nytt

Uppdaterad information från SAS om bonusresor, voucher, status mm...

Robert_E

Medlem
Det finns många frågor i olika trådar angående vad som gäller nu i Coronatiderna, SAS har nu uppdaterat sin FAQ. Det är många nya inlägg som är matnyttiga!

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

T.ex:
Har ni haft resor som ställts in går det att få poängen!
We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.

For travel planned through 30 April 2020, you can contact SAS Customer Service before 30 April 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points.


Reservation must have been made before recommendations were stated from Foreign offices. We will not prolong the qualification period.
 

Canadien

Medlem
Är det verkligen ingen på SAS som korrläser dessa sidor? Dessa frågor är exempel på identiska frågor, som alla får lite olika svar.
Vilken fråga hittade du den letade texten på? I den frågan du citerar är det nu bortplockat i så fall. Om inte en annan identisk fråga fanns längre ner som jag missade.
Menar du denna

SmartSelect_20200403-130454_Firefox.jpg
 

ante888

Medlem
Jag blev "drabbad" på så sätt att den flight jag behövde för att återkvalificera blev inställd, och fick därmed köpa baspoäng för extrapoäng för att nå upp till guld. Har mailat SAS nu om det finns möjlighet att de lyfter mig över guldgränsen ändå, och gör återköp på poängen. Frågade även om det påverkar Gold for life, återkommer när jag fått svar.
 

Homer

Medlem
Jag blev "drabbad" på så sätt att den flight jag behövde för att återkvalificera blev inställd, och fick därmed köpa baspoäng för extrapoäng för att nå upp till guld. Har mailat SAS nu om det finns möjlighet att de lyfter mig över guldgränsen ändå, och gör återköp på poängen. Frågade även om det påverkar Gold for life, återkommer när jag fått svar.


längst ned på sidan

Will compensated status points be eligible for qualification to Lifetime Gold Membership and Give Away Membership- benefit?
Yes, they will.
 

BCSkier

Medlem
Det finns många frågor i olika trådar angående vad som gäller nu i Coronatiderna, SAS har nu uppdaterat sin FAQ. Det är många nya inlägg som är matnyttiga!

FAQ: Corona EuroBonus | SAS

T.ex:
Har ni haft resor som ställts in går det att få poängen!
We know that it is important to our members to keep their tier level or strive to reach a new, higher EuroBonus status.

For travel planned through 30 April 2020, you can contact SAS Customer Service before 30 April 20, provide us with your reservation details of the original booking and we will give you the corresponding EuroBonus status points.


Reservation must have been made before recommendations were stated from Foreign offices. We will not prolong the qualification period.

Får man drömma om att det här även gäller bokningar med andra Star Alliance bolag?:rolleyes:
 
Toppen