Senaste nytt

Se, göra, äta i Hannover

Tjena,
Jag kommer vara fredag-söndag i Hannover om tre veckor, någon som har någon bra idé på vad man kan göra eller bra restaurang man borde besöka?
 
Jag har inte varit där själv, men jag har fått rekommendation om att en restaurang som heter Ole Dele (eller något liknande) ska vara riktigt bra. Rekommendatören brukar vara riktigt kräsen på restauranger så jag tror att det kan vara värt ett besök. Ingen aning om prisläge eller så dock
 

Ricci

Medlem
Bumpar denna tråden.

Jag planerar att resa ner i till Hannover/Wolfsburg i slutet av v8 och titta på fotboll.
Men är det värt att lägga en extra dag i Hannover och kolla in staden?
 

Stockholmer

Medlem
Bumpar denna tråden.

Jag planerar att resa ner i till Hannover/Wolfsburg i slutet av v8 och titta på fotboll.
Men är det värt att lägga en extra dag i Hannover och kolla in staden?

Personligen hade jag inte gjort det. Brukar besöka staden lite då och då för att hälsa på en vän där. Däremot skulle jag aldrig lagt tid på att besöka staden i sig.
 

Quaddan

Medlem
Jag hade inte tagit en dag i Hannover om jag inte var tvungen. Finns många andra trevliga tyska städer där jag gärna spenderar en dag extra i, men inte Hannover.

Gick genom hela staden sist för att hitta en bar som inte var helt dimmig av rök från vattenpipor..

Maten var heller ingen höjdare på de restauranger jag besökte.
 

micsjo

Medlem
Hannover har ett slott och en slottspark som är fint men annars är man ju bara där för mässan. Lägg hellre en extra dag i Wolfsburg och gå på guidad tur i VW-fabrikerna. Vet inte om de har Wasserspiel på vinterkvällar heller men om de har det är det ett kul spektakel. Boende i Wolfsburg lämnar dock en del att önska, inget fel på det som finns men utbudet är lite magert. Eller var när jag var där för något år sedan.
 
Toppen