Senaste nytt

Varmkorv vid bagagebandet på Arlanda

Mikael S

Medlem
Varmkorv vid bagagebandet, jag vet inte jag...

Från Swedavias pressrelease:
Många svenskar kan längta efter en klassisk varmkorv på utlandsresan. Nu kan abstinensen snabbt botas redan vid ankomsten på Stockholm Arlanda Airport.

Den populära danska snabbmatsmärket Steff Houlberg slår från och med idag upp portarna med ”Steffs Place” i bagagehallen på Arlanda. I väntan på semesterväskan i bagagehallen vid ankomsten kan suget och hungern snabbt stillas med en nykokt eller grillad varmkorv. Eller en hel korvmeny.

På Köpenhamns internationella flygplats finns det redan fyra Steff Place och nu är det svenskarnas tur. I menyerna erbjuds alltifrån den klassiska röda pölsen till nyckelhålsmärkt sund korv via mexikanskinspirerade smaker. För den som önskar lite drag i tillvaron rekommenderas en het Pusta.

Tanken är även att Steffs Place vid stora resdagar ska kunna erbjuda ambulerande korvlådor i avgångshallarna.

Så nu kan alla flygande Sverigegäster enkelt fixa en varm korv i flygande fläng.
 

Gus

Medlem
Oj vad gott! Någon som vet om de har tunnbrödsrulle? Tunnbrödsrulle är det första jag och frugan köper när vi har varit utomlands.
 

Agö

Medlem
Med tanke på att det kan ta upp till en timme att få väskan levererad på bandet på Kastrup, hinner man nog att bli hungrig. Det kanske är en bra affärsidé just om det hade varit på Kastrup...
Brukar faktiskt vara folk som tar en korv i bagagehallen. Sedan finns det ju en i avgångshallen också, perfekt i väntan på tågen.
 

Ricci

Medlem
Med tanke på att det kan ta upp till en timme att få väskan levererad på bandet på Kastrup, hinner man nog att bli hungrig. Det kanske är en bra affärsidé just om det hade varit på Kastrup...

Min tanke också........skall man anamma CPH väntetider på 40-80min ibland .....kan det bi en win-win affär för Swedavia och korvkiosken.........dock kanske inte för kunden.....
 

Dr. Miles

Expert
Nytagen bild av kiosken vid bagagebandet på Arlanda terminal 5.
rps20150801_005128.jpg
 
Toppen