Senaste nytt

Dubbla poäng i mars - ny kampanj?

Tjaeng

Medlem
Fick detta på Mejl:



Hej Tjaeng!

Vi ser att du har rest mycket med oss den senaste tiden. Det gläder oss! Och som tack vill vi gärna ge dig dubbla EuroBonus-poäng från 1 mars 2012 till 31 mars 2012 för resor med SAS, Widerøe och Blue1.

Låter det intressant? Anmäl dig här!

Anmäl dig direkt genom att klicka på knappen nedan, så kan du snabbt öka saldot på EuroBonus-konto – och få massor av poäng till nya resor eller shopping. Anmäl dig nu – eller senast 29 februari 2012.

Uppge alltid ditt EuroBonus-nummer när du bokar – så att vi vet att det är du som reser och som ska få dubbla poäng för resan. Denna inbjudan är personlig och kan inte vidarebefordras. Dina ”dubbelpoäng” kommer att registreras på ditt konto som Extrapoäng.




Kombinerat med extrapoängen från pointboostern som också börjar i mars blir det en bra massa extrapoäng. Nån annan som fått erbjudandet? For reference så har jag rest 22 gånger med SK hittills i år.
 
Last edited:

ulagun

Medlem
Läser med intresse alla dessa erbjudanden från SAS EB som Tjaeng dubbla poäng. Likaså nya beräkningssättet för economybiljetter.
Även "snabbare" sätt att erhålla EBG.
Min fråga är om det finns några överenskommelser inom Star Alliance hur de olka medlemsbolagen får agera.
Som nu SAS t.ex. sänker gränsen för guldstatus, ökar poängen i economy.
Detta medan Lufthansa håller fast vid sina 100.000 miles för Senator. En economy med SK CPH-HEL ger ynka 125 miles.
Som Miles&More medlem får jag alltså kämpa för mina Senator förmåner, medan SAS EBG åker "friskjuts".
Awardstabellen är väl gemensam för hela Alliance, hur kan man då tillåta olika intjäningsberäkningsmodeller?
Visst Luftnasa har t.ex. Fly smart med rejäl poängrabatt, men det gäller endast M&M medlemmar.
Är det så att vissa bolag på sikt kommer att urholka gemensamma Star Alliance förmånerna.
Beträffande lounger så börjar de redan försämras beträffande SAS. Besökte Scandinavian lounge på ARN söndags kväll. Sorgligt att det enda som erbjöds var en majonäspastasallad. Instämmer med hustrun "Äckligt" . Att jämföras med Turkish nya lounge i IST.
SAS borde skämmas inför sina Alliancepartners.
 

seat56f

Medlem
Det är väl så att varje program får betala för de förmåner (loungebesök, bonusbiljetter osv) som dess medlemmar utnyttjar hos resp partner. Dvs Lufthansa kan strunta i hur billigt EB-medlemmar (eller Aegean...) får sin status, de får betalt per besök ändå. Sen är väl snarare M&M som sticker ut ur de olika *A-programmen med att vara väldigt svåra att nå *G med, än att det skulle vara enkelt hos EB.
 

Tjaeng

Medlem
Läser med intresse alla dessa erbjudanden från SAS EB som Tjaeng dubbla poäng. Likaså nya beräkningssättet för economybiljetter.
Även "snabbare" sätt att erhålla EBG.
Min fråga är om det finns några överenskommelser inom Star Alliance hur de olka medlemsbolagen får agera.
Som nu SAS t.ex. sänker gränsen för guldstatus, ökar poängen i economy.
Detta medan Lufthansa håller fast vid sina 100.000 miles för Senator. En economy med SK CPH-HEL ger ynka 125 miles.
Som Miles&More medlem får jag alltså kämpa för mina Senator förmåner, medan SAS EBG åker "friskjuts".
Awardstabellen är väl gemensam för hela Alliance, hur kan man då tillåta olika intjäningsberäkningsmodeller?
Visst Luftnasa har t.ex. Fly smart med rejäl poängrabatt, men det gäller endast M&M medlemmar.
Är det så att vissa bolag på sikt kommer att urholka gemensamma Star Alliance förmånerna.
Beträffande lounger så börjar de redan försämras beträffande SAS. Besökte Scandinavian lounge på ARN söndags kväll. Sorgligt att det enda som erbjöds var en majonäspastasallad. Instämmer med hustrun "Äckligt" . Att jämföras med Turkish nya lounge i IST.
SAS borde skämmas inför sina Alliancepartners.

Det är upp till varje bolag att besluta om hur mycket kostnader de vill tynga ner sina balansräkningar med genom att ge ut poäng och status. Om du tar en titt på vad kraven för Star Alliance Gold ligger på nuförtiden så inser du nog att det snarare är Lufthansa Miles&More som är undantagsfallet. Tvärtom har majoriteten bolagen i *A slappare regler för *G än vad SAS har, även med de nya intjäningsreglerna.

Om du nu är så oroad över att premiumprodukter ska bli urholkade kanske du ska rikta din ilska mot det faktum att M&M Frequent Travellers (Star Silver) får tillgång till lounge till skillnad från alla andra programs silvernivå.
 

ulagun

Medlem
Hmmmm....
Intressanta svar.
Jag tjänar in mitt EBG-kort på drygt tre månader. För att få ett större utbud på framförallt långresor lägger jag sedan några år resten av årets poängskörd på M&M vilket brukar bli upp emot 150.000miles.
Enligt era svar verkar detta inte riktigt optimalt. Samtidigt inser jag efter att ha läst detta forum några månader att jag fortfarande är amatör på området.
Så, i min sits hur får jag ut det mesta av mitt resande. Har dessutom Diners kopplat till EB, För hotellfrinätter HH, Priority samt BW.
 

Magino

Medlem
Awardstabellen är väl gemensam för hela Alliance, hur kan man då tillåta olika.

Detta stämmer inte. Alla bolag inom Star Alliance har sina egna awardstabeller och de ser olika ut i både hur många poäng som krävs och hur man kan resa med stop-overs och liknande.
 
Jag fick det samma mail och tackade JA. Kommer att flyga en hel del under mars ARN-HEL samt har Pointbooster fram till sista maj så det blir en hel del extra poäng. Me like! :)
 

Tjaeng

Medlem
Jag fick det samma mail och tackade JA. Kommer att flyga en hel del under mars ARN-HEL samt har Pointbooster fram till sista maj så det blir en hel del extra poäng. Me like! :)

Jag misstänker att det är ett sätt att hålla uppe resandet under vad Rickard Gustafsson säger kommer att bli ett kärvt kvartal (Q1 2012). De är väl rädda för att folk ska hålla inne pengarna fram till nya EB-regler i maj.
 
Toppen