Senaste nytt

Utsiktsplatser på våra svenska flygplatser

Status
Stängd för vidare inlägg.

MKJ

Ny medlem
Hej! Jag driver Seflyg.se och behöver hjälp med bra utsiktsplatser på våra svenska flygplatser.
Jag har planespotting som ett av mina intressen och vill hitta nya platser för mig men också för andra.:)
Flygplatser som jag saknar är
  • Landvetter
  • malmö airport
  • luleå
  • umeå
  • ängelholm
  • bromma
Har ni förslag så hör gärna av er!

Kontakt@seflyg.se

Om ni har samma intresse som mig;
Gilla seflyg.se på facebook!
 

Impendill

Medlem
Malmö airport vill jag minnas att man kunde ta sig ganska nära och med bra sikt vid den södra sidan. Minns ej exakt, men en liten väg ledde dit. Det var en allmän väg vill jag minnas.

Synd att den tunga trafiken försvinner från Säve. Där kunde man komma riktigt nära. Blev hänvisade därifrån av väktare vid ett tillfälle när vi stod utanför området på den norra delen. Vägen utanför staketet var tydligen en utrymningsväg som ej fick blockeras.
 

MKJ

Ny medlem
Hej och tusen tack för svar!

Jag kollar på googol maps och då tänker jag mig Nötesjövägen i korsning med Håkanstorpsvägen, där ta höger och hamna direkt på södra kortsidan? Med tanke på att Skåne är rätt platt så borde inte terrängen vara något problem där.

Ja tog jag faktiskt inte ens upp Säve med tanke på det du säger att den tunga trafiken läggs ner. Däremot kan ju Säve bli aktuellt för urban exploring framöver =)

Ingen som har tips på andra flygplatser. Jag har själv inte varit på Landvetter och sökt platser med där går ju lite trafik i alla fall.

Hur är det på Luleå Airport, med tanke på att flygplatsen delas med F21? Hårdare bevakning?

Mvh Mikael, Seflyg.se
 

cbroxe

Medlem
Nästan all inflygning mot GOT sker från öst/nord. Tyvärr finns det inget jättebra ställe att stå där, eftersom Riksväg 40 skär av inflygningen.
Det finns en möjlighet att komma ganska nära, genom att svänga in höger direkt när du kommit in på flygplatsområdet. Det är logistik och hangarer där. Men det är inte alls så nära som du kommer på ARN exempelvis.
 

MKJ

Ny medlem
Ok, är det hit man kommer då? I så fall är det en bra utsiktsplats! Ta av Rv40 sen första höger till Hangarvägen om jag förstod dig rätt.

Tack för tipset!

Mvh Mikael, Seflyg.se
 

Jacob

Medlem
Denna diskussion har inte något med frekvent resande och premiumresande att göra och därför stänger vi denna tråd.

/Mod
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen