Senaste nytt

Air France economy class inom Europa

jth

Medlem
Ja, jag har märkt att fransosen faktiskt i gemen är ganska seriös vad det gäller servicenivån ombord, även i ekonomi. Jag hade förresten för mig att man även kan få champagne i ekonomiklass, eller de kanske bara är på long haul de har det?
 

Dr. Miles

Expert
Ja, jag har märkt att fransosen faktiskt i gemen är ganska seriös vad det gäller servicenivån ombord, även i ekonomi. Jag hade förresten för mig att man även kan få champagne i ekonomiklass, eller de kanske bara är på long haul de har det?

Jag kommer ihåg att jag fick champagne i ekonomi på longhaul linje. Men jag är osäker om man kunde få den på intra-Europa linje.
 

Gnopps

Medlem
Jo, AF ekonomiklass kan vara bra inom Europa. Det beror dock väldigt mycket på flygtid. CPH-CDG får du knappt ett kex och inte mycket mer ens i affärsklass!
 

rvarttinen

Medlem
Jo, längre flygningar får man champagne, även i econo. Vidare, på flygningar längre än 10,5 h så har de även en bar och självservice med bland annat glass i ekonomi. Det har blivit en och annan Häägen Dasz på väg till San Francisco med AF (!).

Föredrar nästan alltid AF till Paris i och med att de, faktiskt,givit bäst pris och dessutom serverar mat med vin ombord i ekonomi. SAS har nästan alltid varit mer än 600:- dyrare och då får man betala för käket.
 

Berndt S.

Medlem
Jag har aldrig tyckt om Air France ARN-CDG i ekonomi, litet benutrymme, mycket folk, barn, varmt.

Men på de AF-flygningar jag har gjort har jag nästan alltid fått något att äta eller dricka.
 
Last edited:
Toppen