Senaste nytt

Flygbiljett sökes Göteborg - Shanghai i slutet av mars

Nicco

Medlem
Hej alla,
skulle behöva tips på en resa i business *A från GOT till PVG i slutet av mars. SAS landar in på ca 19000 SEK och jag undrar om någon har koll på bättre pris dock med hög poängintjäning.

Ha en fantastisk dag!
 

SvartMjolk

Medlem
Generellt sätt tycker jag Turkish brukar kunna ha bättre priser dit. Men allt hänger på när du vill resa. Vilket program har du som du vill ha hög poängintjäning till? Eurobonus eller något annat?

Fyll i mallen nedan så kommer någon annan medlem säkert komma med bra tips sedan.

Varifrån vill du börja din resa?
Var är din destination?
När vill/behöver du resa ut?
När vill/behöver du komma hem?
Hur länge vill du vara borta?
Hur många personer som skall resa?
I vilken kabinklass?
Med vilka flygbolag vill du flyga med?
Vad är din budget?
Vad är det viktigaste för dig?
 

Nicco

Medlem
Tack för det SvartMjolk. Det gör jag absolut... Jag flyger uteslutande med *A i dagsläget.

Varifrån vill du börja din resa? Göteborg
Var är din destination? Shanhai
När vill/behöver du resa ut? 19 mars (+/- ngn dag)
När vill/behöver du komma hem? 25 mars (+/- ngn dag)
Hur länge vill du vara borta? Ca 1 vecka
Hur många personer som skall resa? 1
I vilken kabinklass? Business
Med vilka flygbolag vill du flyga med? *A
Vad är din budget? Max 19 000 (detta har jag hittat med SAS)
Vad är det viktigaste för dig? Komforten på flyget.
 

SvartMjolk

Medlem
Jag får fram resor med Turkish för 14 405 kr med utresa 19e och hem 25e. Många här på forumet pratar gott om dem, men jag har inte testat själv. Ser ut att bli långt byte i Istanbul på ditvägen, men loungen där ska vara väldigt bra.

Sök gärna på forumet om recensioner på både flygningarna och loungen så får du säkert en bra uppfattning inför beslutet.

Hur många poäng du får beror såklart på vilket program du använder och vilken bokningsklassen blir.
 

johhenrik

Medlem
Jag kan rekommendera Turkish till Shanghai. Det är en destination som aldrig gör equipment change, vilket annars är vanligt på TK.

Jag har flugit ofta med dem till PVG och gillar deras tider också. Lätt att sova och vända rätt dygnet.

Oftast kan man flyga för runt 15k också, som @SvartMjolk nämner ovan, om man är ute i god tid.
 

Nicco

Medlem
Hej och tack för förslag med Turkish. Har faktiskt testat dem men kändes så snålt med poängen. Jag har ingen direkt erfarenhet så kanske är det så med partners osv. men 10.800 EBP mot 25.000 med SAS (är guld) känns ju tråkigt.
 
Toppen