Senaste nytt

Har du övernattat på en flygplats?

Gnopps

Medlem
Jag ser alltid till att ha en säng för natten men det finns tillfällen då man frivilligt eller ofrivilligt övernattar på en flygplats, har du gjort eller gör det? Dela med dig av dina erfarenheter!

Jag har gjort det några gånger, främst när jag anländer sent och ska åka med första morgonflyget dagen efter.

På Köpenhamns flygplats har jag sovit frivlligt två gånger inom säkerhetsområdet. De har jättesköna skinnsoffor där man kan ligga ostört (sånär som på städmaskinerna) efter 22. Båda gångerna jag sovit här har jag landat vid 22 med avgång igen runt 06-07 dagen efter, då är jag inte tycker det är värt att lägga en tusing på ett hotellrum för några få timmar.
Jag sov även utanför säkerhetsområdet en gång när jag missat sista tåget till Lund. Istället för att sova på centralstationen tog jag tåget och försökte sova vid check-in automaterna. Jag hade influensa på gång och kommer ihåg en tjej som kom för att snacka å hålla mig sällskap. När jag försökte svara henne kom bara hostningar istället så det blev inget..

I Wien har jag också sovit vid incheckningen ofrivilligt. Vandrarhemmet jag hade bokat hade sålt min säng för jag kom för sent så jag åkte ut till flygplatsen för att sova där. De hade perforerade stålbänkar så jag fick aldrig upp värmen riktigt men några timamrs sömn blev det.
 

Marcus01

Medlem
Jag har sovit frivilligt på Changi, hade inte så gott om pengar och kom dit på kvällen och skulle med en morgonflight till DPS. innanför incheckningen men jag hittade inga soffor eller sköna fåtöljer så det blev golvet helt enkelt. Blev en välbehövlig massage väl på plats på Kuta Beach dagen efter.
Sovit i samma skinnsoffor som Gnopps i CPH, dock ofrivilligt då de stängde Kastrup pga dåligt väder så min connection hem inte blev av. Det var inte optimalt då jag varit i alperna 2 veckor på jobb och bara hade 18 timmar hemma innan jag skulle på semester till Thailand. Kaos vid SAS transferdisk gjorde att jag köpte en enkel med Fly Nordic (frid över deras minne...). Hämtades, utan bagage, på ARN vid ankomst, snabbt till kontoret med kvitton och annat som mäste fixas. Hem, packa ny väska och ut till ARN igen och boarding till BKK via AMS. När jag kom 4 veckor senare hade mitt "alp-bagage" kommit, svettiga underställ, fuktiga skidkläder och innerskor till pjäxor....luktade inte hallon och en del av kläderna var jag tvungen att slänga pga mögel....;-)
 

MarcusC

Medlem
Sov en natt för ett par år sedan friviligt på HKG. Var faktiskt riktigt bra, det fanns datorer man kunde surfa på. Sköna vilosängar. Nersläckt i terminalerna och lugnt och harmoniskt. Skulle faktiskti inte ha något emot att göra om det.

Loungerna (TG & UA) öppnade sedan vid sex på morgonen, då kunde jag gå och duscha och äta frukost. Hur bra som helst vill jag minnas.
 

Dr. Miles

Expert
Jag övernattade i Tashkent flygplats, Uzbekistan för gränskontrollen gick inte med på att ge mig transit visum.
Det slutade med 23 timmars ofrivillig transfer...
 

J.Myller

Medlem
Har flera gånger övernattat på flygplatser, frivilligt då jag vill hålla reskassan nere. Flertalet gånger på Arlanda, vid sittplatserna ovanför tågstationen i SkyCity. Mycket bekvämt.

Har även övernattat på HEL, RIX, DXB samt STN.
 
Toppen