Senaste nytt

Aegeans Gold prefix på boardingkortet?

Imorgon har jag en flygning med SAS till London. När jag bokade uppgav jag mitt A3 Miles and Bonus. Nu när jag checkar in står det bara A3 Basic, även då jag är gold. Jag pratade med SAS och de kunde inte hjälpa mig. De behövde veta prefixet de ska skriva i bokningen får att jag ska synas som Gold medlem på FQTV. På SAS betyder EBG gold, och man kan ju där välja vid bokningen om man är EBB/EBS/EBG. Men någon här som är Gold medlem hos A3 och flugit med SAS eller annat * alliance bolag. Är det något speciellt prefix man måste uppge för att ens nummer ska synas som gold?

Jag väntar ju fortfarande på kortet som inte har kommit.

Hjälp mottages med stor tacksamhet.

Mvh Mattias
 

Roger J

Medlem
Medlemsnumret kollas väl mot en databas av checkin-systemet? Om Aegean rapporterat in ditt nummer som Star Gold borde det väl stå A3*G automatiskt på boardingkortet...
 

Alx

Medlem
Är du säker på att A3 har hunnit uppgradera din status? Det kan ta ett kort tag... När jag anger mitt A3 nummer står det följande på boardingkorten: A3*G alt. *G

Ring Aegean om problemet kvarstår!
 
Tack båda för svar...:)

Alx: Jodå, på min profil står det Gold och på mitt activity statement står det "card upgrade" 2 gånger. Får höra med A3 om vad de säger...
 

Jonas C

Medlem
Hur blir det med poäng krediteringen om statusen inte står med? Enligt flyertalk skulle man få 0 poäng om status inte står med på boarding kortet.
 

Gnopps

Medlem
Jag har varit med om bland andra flygbolag att det kan ta några dagar från det att ens status ändrats tills det syns i bokningssystemen.
 

Senator

Moderator
Även om jag är LH SEN står det ibland LH FQTV på mitt SAS boarding kort. Men på manifestet purser har står det LH*G. Så borde inte vara nåt problem.
 
Kan för övrigt tillägga att det inte var några problem att komma in i loungen på Arlanda. Enligt loungevärdinnan så är det inte alltid säkert att nivån står märkt på boardingkortet. Kan bero på att det är olika system. Hon kunde dock inte gå in i ett separat system för att säkerhetsställa min nivå hos A3. Hade därför tagit en print på mitt utdrag där det framgår att jag är A3 Gold.
 

Mikael

Medlem
Hur blir det med poäng krediteringen om statusen inte står med? Enligt flyertalk skulle man få 0 poäng om status inte står med på boarding kortet.

I de flesta fall har ju inte krediteringen med status att göra (undantaget är att man ibland får extra om man uppnått status). Varför skulle man bli utan poäng om statusen är fel/inte med?
 
Toppen