Senaste nytt

Med SAS till Sverige, nej, jag är inte bitter!

Det låter inte så lovande med en sån rubrik men jag tycker om Robert och vad han gör på scenen. Med risken att kanske låta lite som RG på Idrottsgalan börjar jag min rapport om en transatlantic resa med SAS.

Det började med att jag efter hemkomsten i November bokade raskt en resa i Business med SK. Routingen på väg till Sverige blev EWR-ORD-CPH-GOT.

Nu är det strax före jul och jag efter en halvdag på jobbet beger mig mot EWR. Det är en av sista dagarna före jul så det är fullt överallt, trafiken på Manhattan är hemsk.
Klockan är strax över 14.20 och flyget avgår kl 17.00. Med nästan 3 timmar kvar hoppas jag hinna checka in och kanske kolla vad loungen har att erbjuda. Tidsoptimist, ja tack!
Tar tunnelbana till Herald Square, där går jag 1 block och kommer in i Penn Station genom ingången på 31st Street vilken är halvtom. Till skillnad från stora ingången här kommer man direkt till kassorna och sen vidare till rulltrappor till tågen.
Jag har köpt biljetten dagen innan och går därför direkt vidare till tåget. Jag går fram till andra vagnen och där är det tomt än så länge.
Efter 40 minuter är jag i Newark International Airport, på AirTrain Station är knockfullt. Får inte plats i första tåget, om 4 minuter kommer nästa, det kändes nästan som evighet att vänta där.

Nu är jag på väg till själva terminalen och plötsligt fattar jag att det är Terminal C som gäller, det är ju Continental som jag skall resa med till Chicago. No probs, det är första hållplatsen.
DSC00199.jpg

Jag går av och går vidare till check-in, det är inte så lätt. Det är fullt överallt. Men vilken tur, killen vid kön skickar mig 2 våningar ner. OK, jag går dit.
Wow, det var inte bättre här. Disken för Star Gold hade en kö över 100 pers. Men jag blir hänvisad till Business/First disken vid andra sidan av hallen istället.

Det är bara 30-35 pers här, klockan är 16.05 och biljetten säger check-in latest 16.00. Barbara, som står vid kön till First lugnar mig med att säga att jag har 40 minuter till. No probs, resten går fortare. Litauviska tjejen Renata bakom disken fixar allt fort och klistrar inte mindre än 8 FRAGILE märken på min låda med modelltåg.
Det finns ingen tid kvar till att besöka loungen. Säkerhetskontrollen är viktig och här är det EliteAccess FastTrack som gäller, det är "endast" 40-45 pers där.

Inne i terminalen är det mycket folk också.
DSC00200.jpg

Jag går mot min Gate 105 där boarding är i full gång.
DSC00201.jpg

Bolag: UNITED (Continental)
Sträcka: EWR-ORD
Flygplan: Boeing 737-900
Class: First

Jag har plats 4D och har inte bråttom därför väntar jag utanför korta Eco kön för det är ju samma person som skannar BC för alla. Plötsligt kommer en av gatekeepers fram och säger att eftersom det är fullt på planet måste alla carry-ons checka in. Jag säger till honom att jag reser vidare till CPH och vill inte ge min väska. Han delar ut lappar till andra och också till kvinnan bakom mig. Hon är sist.
Senare i pipen alla som har fått lappar måste ge bort sina väskor. Kvinnan som var sist, som heter Karen förresten, missnöjd som hon borde vara ger bort sin väska också. Snart får ni veta varför hon är så djupt missnöjd.

Jag stannar i pipen en minut till för att skicka ett sms och hoppar in som sista pax. Jag blir snällt välkommnad av FA som visar min plats i FC och det är vid fönster. Han lägger min väska i hyllan och tar skinnjackan och hänger i garderoben.
Hör och häpna nu: Karen sitter bredvid mig och det är minnsant fullt på hyllorna i vår kabin. I nästa stund blir vi erbjudna en pre-flight drink "Anything but champagne, sir!", OK, jag har inget emot äppeljuice. Min granne beställer en G&T.
Efter att ha sett hur det serverades jag också blir sugen på G&T(2 dagar före på julbordet jag tyckte inte om det). Det kommer ett glas till(Det är Bombay Sapphire med Shweppes), vi skålar och vår flygplan lyfter upp. Brrr, hur f*n dricker man denna bittra drinken, jag måste direkt skölja med något annat(tror det blev Chablis).

Jag tycker inte om att titta på DirecTV, det fanns några bra filmer där men eftersom hörlurarna är av sämsta kvalite så spelar det inget roll. Jag sneglar på A Christmas Story som är en klassiker. Det visar sig att min granne heller har inget emot att konversera istället för att glo på skärmen. Hon är copywriter och egenföretagare, var i NJ för en jobbinterview och fick betala hela $1200 för enkelväg. Det är därför hon är P/O för att lämna sin carry-on väska till baggage. Nu måste hon istället för att skynda till barnen och familljen efter flyget vänta på sitt bagage.

Jag har inga bilder från denna segment då det vore lite konstigt att man istället för att njuta av sällskap och resa står och plåtar med sin telefon.
Snart(efter 2 drinkar nu) kommer FA med menyn för kvällens middag. Jag väljer svampsoppan men hon säger att man får allt ända. OK, då kommer middagen: en champinjonsoppa, cheeseburger med pommes frites och brownie till dessert. Bara soppan var god, allt annat kändes riktigt konstigt. Och för att hålla maten sällskap beställs en till scotch.
Tiden går fort och 2.5 timmar är förbi. Vi landar i ORD, säger hejdå till crew och går ut att leta efter min terminal.
DSC00202.jpg

Jag får veta att jag befinner mig i Terminal 2 och alla utrikes går ifrån Terminal 5. Nu går jag efter skyltarna som säger transfer och Terminal 5.
DSC00204.jpg
Katakomberna, förlåt, korridorerna i ORD är rätt intressanta. Det finns t.o.m. live musik.

AirTrain i Chicago är mycket häftigare och bekvämare än i EWR.
DSC00205.jpg

Jag går vidare till säkerhetskontrollen som är helt tom. Inne kommer man till världens längsta korridor. Det var nog här som John McClane försökte göra sin insats i flygbranchen. Tror man har inte hämtat sig från de tiderna då det är väldigt glest med både folk och butiker.
Se bara själv, sähär välkommnande ser ingången till Diners lounge ut: DSC00217.jpg
Denna VIP Lounge stänger kl 5. Då går vi vidare.

Så jag går vidare i hoppet om att hitta en SK lounge någon gång idag.
DSC00221.jpg
 
Last edited:
Fortsättning.
På väg till SK lounge upptäcker jag att allt är stängt, verkar som det är fortsättningen på DH2 som väntas ikväll. Det här är nog längsta tomma korridoren på en flygplats som jag har varit i.

DSC00227.jpg

Även lekhörnan är övergiven än så länge.

DSC00215.jpg

Global evakuering gäller även andra flygbolags lounge:
DSC00218.jpg DSC00223.jpg

Snart ser jag ett fin konsstycke representerande Petra i Jordan. Bakom den finns en soffa där man kan sitta i lugn och ro i denna välfyllda och stressiga terminal.

DSC00213.jpg

Mittemot den finns ett exempel på världsberömda skandinaviska designkonst som än idag skördar massvis med obildade designälskare.

DSC00207.jpg

Hurra! Bakom dörrarna väntar "Swedish bikini team", ABBA, senapssill, Absolut och inte mindre än ett tiotal originalstycken av designkonst från IKEA.
Nope, så var det inte, det var trevligt och mysigt och ... ingenting!

DSC00212.jpg

Det är en liten lounge, t.o.m toan finns utanför. Bara det basala finns i buffét. Efter någon timme blev det fullt i loungen och jag gick vidare. Det är samma kod för WiFi som i alla andra SK lounger. Så ifall du är i ORD Terminal 5 på en Eco biljett så kan man med lika mycket komfort sitta i soffan bakom Petra stycket.

Det var nog vikingainvasionen som har utlöst larmet och tvingat alla och allt lämna denna terminal.
Vikingar har attackerat denna lilla butik som hade turen/oturen vara öppet och de har skördat en del eldvatten för att kanske ha en variation till mjöd.

DSC00214.jpg

Efter en lyckad anfall sitter vikingar här och väntar på sin stora A330 bark att segla tillbaks i luftens ocean.

DSC00230.jpg

Bolag: SAS
Sträcka: ORD-CPH
Flygplan: Airbus 330-300
Class: Business

Nu blir det snart dags för boarding, jag är inte sugen på att springa före alla andra bara för att så ska det vara. Nej, istället fastnade jag i DuFry butiken, från förra resan via CPH vet jag att alla flaskor måste packas om för vidarefärd och därför köper jag inte den där Stoli 2 för $22. 2 liter för 140 spänn!
Med risken att vara sen går jag mot gaten men det finns ett 20 tal pax i Eco som fortfarande står där. Jag går förbi kön, går in till vänster i planet och går mot 1D.
Ingen frågar mig BC, ingen hälsar eller välkomnar, bra att se några leenden dock. F*n, WTF! Alla FAs verkar vara för upptagna med något annat. Vid min säte står en vagn med drinkar som flyttas bort lite åt sidan.
Preflight drink, mr S, tror ni? Nope, snarare konstiga miner liksom med frågan "Va f*n gör denna hobo på planet". Vill du ha hjälp med väskan då du sitter i 1D och man får inte ha handbaggade där? Nope. Vill du hänga din jacka i garderoben? Vad?
Nej, jag är inte bitter, det är nog mitt eget fel, efter 3 veckor med kostym och slips på i 18 timmar av dygnet, slätrakad ansikte och conditionerad hår tänkte jag idag strunta i det ytre lite grann. Jag kommer ju efter jobbet, hann bara byta till jeans, svart skjorta och en vintage skinnjacka ovanpå, fötterna har rätt till att få vila i walking sneakers också. Endast 1 timme på subway med 2 stora resväskor, 2 långa kön med massvis med folk och 1 flight bakom mig glömde jag helt att jag måste ha kavaj och en rosa skjorta med backslick för att boarda en SK plan! :p
Riktig tabbe av mig, mea culpa! Däremot andra som kommer in efter mig får uppmärksamheten(blah-blah-blah-mårdubra-hurvardinresa), får sin drink och/eller kudde/hjälp med väskan. Struntsamma, jag är ingen prins, kan fixa själv kudden/väskan och vatten finns ju i sätesfickan. Ungefär 10-12 minuter till och vi hör "Boarding completed" och planet börjar taxa ut. Blir faktiskt lite sur/besviken på att en pax får extra mycket uppmärksamhet men kanske så ska det vara, därför finns ju elitstatus(kanske hon är EBP eller någon kändis).

Jag tänkte ta en AMS och läsa klart artikeln som jag började läsa i loungen. Först delades ut amenity-kits och hörlurar och det var precis efter att jag gick ifrån min plats det verkar ha hänt. Jag som vanligt är vinnare i uselservicelotteriet idag och någon kit eller hörlurar finns inte. Nu är det nog dags för mig att låta de veta att jag är inte osynlig, Alladin hatten ligger hemma.
Men vad bra, plötsligt kommer en FA med alla grejer, han är vänlig och uppmärksam(glömde hans namn, förlåt), jag "glömde" svenskan nu, vi snackar engelska. Jag hinner läsa klart min artikel när det blir dags för fördrink. Champagne de Normandie blev det för mig. Calvados Daron, äpple juice, Henriot.
Ni kan se här vad som finns på listan. Ursäkta bildkvalitén, bilderna är tagna med min trotjänare anno 2005, SE K750i.
DSC00238.jpg
Nu är det en bra och tung film som gäller, "Kronjuvelerna".
Vad för maten kommer jag inte ihåg. En annan medlemskollega kommer nog snart med sin rapport och där får vi se vad den nu hette. Min bild av denna sida av meny är ganska dålig.
Det var något med baby bok-choy i och så var det inte märkvärdigt då hade jag nog inte glömt det.

Till efterrätt var det någon slags kaka tror jag, med fruktsallad, med champagne och sen det där söta vinet vilket var god. Någon Riesling fanns det inte ombord.

DSC00240.jpg

Jag tackade nej till Ben&Jerrys och tog en chockladpralin istället.

Resten är som vanligt, täcke finns i hatthyllan, kudde under rumpan och vattenflaskan i fickan. Jag tog min necessär, bytte till flygstrumpor, tofflor, PJs med en Iron Maiden t-shirt och rakade mig. Det var snabbt annorlunda mottagning med leende blickar och frågan om kaffe eller frukt. Är jag på samma plan med samma crew som för ett par timmar sen??
Tackar och går vidare till horisontell läge, FA undrar om jag önska bli väckt till frukost eller On-the-Go som gäller. Jag vill gärna bli väckt, jag kan ju inte gå till CPH SK lounge i PJs och tofflor, tänk om någon gammal kollega ser mig där. In med öronproppar, klassisk musik på, god natt!

DSC00228.jpg
 
Last edited:
Fortsättning.
Efter ett sedär sömn blir jag väckt av FA. Han är bra, undrar om jag haft bra sömn och vad vill jag dricka till frukost. Kanske något innan? Apelsinjuice, tack.
Efter vanliga morgonrutinen med ombyte är jag tillbaks och min juice står vid bordet. Crew börjar serva frukost till de som önskade att ha en. Jag har nu en t-shirt med skelett på, ganska snyggt, ville inte bara rynka färska skjortan som ligger i carry-on. Det väntar ju ett besök till loungen snart.
Medans FA hjälper till min granne i 1A med frukost och annat håller han på att konversera med mig, "Is this your first flight with us? How often do you fly?" osv. Ärligt talat kommer inte ihåg om jag åt hela frukosten eller något av det alls. Men det var som vanligt på SK varma fullkornsbullar, s.k. müslibullar och jag tog nog en liten macka med juice.

Efter landningen gick jag till SK Biz lounge, satt lite vid braskaminen, en cappuccino och en macka senare tog jag min morgonflyg till GOT. Inget märkvärdigt förutom att jag tog min skjorta på i loungen och att min upptaggade baggage kom lika fort som jag. Den var först på bandet och jag spottade min väska precis vid samma tidpunkt som jag satte min fot på rulltrappan. Gött att vara hemma.

Lite senare kommer fortsättningen, om resan tillbaka.
 

JonW

Medlem
Har hört många berätta att man inte ska ha stora förväntningar på amerikanska F-resor.
Men seriöst; ingen champagne, hamburgare till middag och förbud mot handbaggage i kabinen?? :confused:

Och du klagar på SAS...
 

Senator

Moderator
Har hört många berätta att man inte ska ha stora förväntningar på amerikanska F-resor.
Men seriöst; ingen champagne, hamburgare till middag och förbud mot handbaggage i kabinen?? :confused:

Och du klagar på SAS...
Faktisk är Domestic First på CO helt ok! Man får en riktig stol med riktigt benutrymme, och inte tramset vi har i Europa med mittenplats som inte används. Maten är normalt ok, och drinkarna "manliga" i spritinnehåll :cool:

Problemet idag med bagage är att alla amerikanska bolag tar betalt för allt bagage om man inte har status, co-branded kreditkort, eller reser i premium kabiner. Det gör att alla tar med monster kabinväskor för att slippa betala $25. Ett trick är att inte checka in väskan, men att man tar denna vid gaten så betalar man inte.

Sen lite fakta om denna John McCain a.k.a. Bruce Willis i "Die Hard 2". Filmen utspelar sig på Washington Dulles International Airport, med inspelning vintern 1989-90 på gamla Stapelton International Airport samt Centennial Airport i Denver. Man fick vänta några veckor innan en av dessa fruktade Rocky Mountains snöstormar kom. När den första kom, hade man super förhållande som ni har sätt i filmen.

Hur vet jag detta? Jo, jag var 17 år och utbytesstudent i Denver. Jag sökte om att få vara med som statist, men eftersom jag inte hade uppehållstillstånd eller medborgarskap fick jag inte vara med :mad: Dock har jag varit på ORD i förhållanden (snöstorm) som i filmen. En gång både på utresan (innan jul) och återresan (efter nyår) med missade plan till Europa, eller till Denver. Jag undviker idag (om möjligt) O'Hare...
 
Har hört många berätta att man inte ska ha stora förväntningar på amerikanska F-resor.
Men seriöst; ingen champagne, hamburgare till middag och förbud mot handbaggage i kabinen?? :confused:
Och du klagar på SAS...
De har överträffat mina förväntningar. Biz Domestic på SAS är... Tror du fattar att det finns inget som får heta så.

Vinlistan på international på CO är rätt bra: BusinessFirst Wine list

Det finns inget förbud mot handbaggage i kabinen, när det blir fullt på hatthyllorna i Economy kabinen som man försöker checka in kvarvarande större väskor hos Economy passagerare gratis. En vanlig carry-on är inget fel på men en 70 liters ryggsäck eller 26" är knappast en handbaggage. Vår s.k. ödmjukhet att inte ställa oss i EliteAccess kö har varit orsaken till att Karens väska blev incheckad.
 
Efter alla ledigheter, förkylning och ännu en Jul utan snö var det dags för mig att resa tillbaka till Sin City.
Denna gång blir det inte OSL utan CPH igen och så hoppas jag att Emil är snäl mot flygtrafiken idag då broarna stängdes igår pga hård vind.

Nyponsoppa med en finsk rågkusarmacka, dunjacka på och så hoppar jag in i bilen mot GOT. Tyvärr är klockan redan 8.42 och eftersom sista check-in är kl 9.00 får barnen inget val än att åka med till flygplatsen. Dagis får vänta, ringer till dagis och meddelar snällt att pojken kommer vid halv tio istället. Inga problem, hör jag tillbaks.
Ut på Rv40 och efter 8 minuter är flygplatsavfarten i sikte, som vanligt långtidsparkering vid utrikes ankomster är tom.
Vid check-in disken är det tomt. Kl 9.03 är check-in processen kompletterad och rödtaggad bagage skickas iväg.
Gate 17 blir det idag för mig, ojdå, det verkar som man har lyckats registrera ett antal pax värdiga en widebody än MD80(tror det var det som jag flyger med idag). Kön är lång men jag kan ju boarda sist, sitter på rad 2 idag.
ipodros 213.jpg

Nu när det finns ändå 10 mins jag kan gå och kolla vad som finns i SK lounge, kanske någon med BC.se tag?
Tomt är det i loungen. Jag ser loungevärden stå vid fönster och se på hur en ambulans åker iväg från planet. Det var orsaken till kön och försening.
ipodros 214.jpg ipodros 215.jpg

Nja, det är inget kul att sitta i en tom lounge, jag går vidare till Espresso House och men en färskpressad apelsinjuice skådar över runway och flygplan från bakfickan. Det är inga plan som landar eller flyger iväg, ganska lugnt.
ipodros 210.jpg ipodros 211.jpg

Bolag: SAS
Sträcka: GOT-CPH
Flygplan: MD80
Class: Economy Extra

Väl, ombord sitter jag i "Scandinavian Biz" class, rad 1. Självklart blir man vänlig hälsad med "God morgon, välkommen ombord", man får preflight drink(en Moët&Chandon idag, tackar nej till Dom Perignon), en FA tar hand om ytterkläder och hänger det i garderoben, en annan tar väskan och lägger upp på hatthyllan, AVOD är på och på sätet ligger ett par hörlurar med brusreducering. Nja, det drömmer jag, det är inte på SK, inte i vår tid.
Däremot jag kommer in sist ombord och ser att rad 1 är ledig och frågar snällt om jag sätter mig där istället för att be gubben med tidningen att gå upp och ge mig passage. FA tittar på min BC och säger "Idag är det OK". Lägger väskan upp och sätter mig vid fönster. Det är faktiskt mindre benutrymme här än på någon annan rad då man kan inte sträcka benen under framre sätet.
Efter take-off serveras frukost, mja, det tackar jag nej till, kall croissantmacka med yoghurt är inte min favorit. Är det dålig gest att be dem ge den till något barn i Eco, de får ju absolut inget. Nja, ska inte spela nyrik, keep low profile.
I CPH går jag mot SK lounge och blir glad överraskad att se holländska syrapvåfflor av mitt favoritmärke. Köper genast 5 pack och fortsätter mot loungen.
Välkommen till SK Business lounge! Idag har vi att ebjuda naanbröd med skuret beef :).
ipodros 216.jpg ipodros 217.jpg

Älskar denna brödröst. Varje gång jag ser den undrar om var jag kan hitta likadan att köpa, förstås glömmer om det efter 5 minuter.
ipodros 218.jpg

Cappuccino till naanbröd med goudaost, konstigt, men inte omöjligt. :)

ipodros 219.jpg

Det är inte alls mycket folk här. Alla har ju samlats utanför istället:

ipodros 220.jpg

C'mon CPH, bättre kan ni, 2 av 6 gränskontrollkiosker är stängda. Kön är så lång att folk knappast kan hitta ingången till SK lounge och dessutom förbipasserande måste göra liten omväg för att inte krocka med folkmassorna.

Efter gränskontrollen är det dags att sätta sig på en canapé och vänta lite till då SK gör ESTA kontroll vid gaten:
ipodros 223.jpg ipodros 222.jpg


Bolag: SAS
Sträcka: CPH-EWR
Flygplan: Airbus 330-300
Class: Business

Någon *G eller Biz disk ser jag inte skyltad och därför tackar jag CPH Advantage för WiFi och websurfar.
Jag vänta lite till och sen går mot disken att ställa mig i kön. Men vilken tur, det finns bara 2 pers vid disken bredvid och när jag kommer fram är det ledig. Går mot bryggan, där är det separat för Biz och jag kommer välhälsad ombord. Lägger min väska på hyllan och ser omkring. Det är full beläggning i kabinen, alla stolar är tagna. Det går nog bra för SAS.
Pre-flight drinken kommer lika fort som jag sätter mig i stolen och jag även passar på att surfa ombord då WiFi täckning fortfarande finns. Hallå BC.se från 1D ombord SK flight.
ipodros 224.jpg ipodros 225.jpg

Min granne bakom Financial Times nickar och så taxar planet ut.
Efter någon stund får vi amenity-kits, I-94, hörlurar och menyn. Ett råd till SK är att det vore bra att erbjuda pennor med SK logo för de som behöver det eller så komplettera amenity kitet med en.
ipodros 226.jpg ipodros 228.jpg
ipodros 233.jpg

Min FA vän idag heter Thomas, han pratar svenska, är positiv, lyhörd och grymbra på sitt jobb. En annan skäggig kollega till honom glömde jag att memora namn på men han var proffsigt han också. Bra jobbat, grabbar!
Thomas rekomenderade shirazvinet till maten och det beställde jag.

ipodros 230.jpg ipodros 231.jpg

Någon gång vid Göteborg fortsatte vi med fördrink och snack men jag valde Henriot för att skåla för hemstaden.
ipodros 229.jpg ipodros 234.jpg

Vi flyger över Norge nu och snart blir det dags att välja entré.
ipodros 236.jpg

Kött blir det för mig men vi börjar sakta med förrätt:

ipodros 237.jpg

Nori salmon var rätt god, nudel sallad var OK men nudlar är inte min favorit överhuvudtaget.
Med Burn after reading i bakgrunden är det dags att smaka på Beef tournedos.
ipodros 239.jpg

Det var gott och bra.

Sen efter osten och röda vinet var det dags för dessert som avrundas med en cappuccino och en chokladpralin. Mörkchocklad sägs vara bra för tänderna.
ipodros 240.jpg ipodros 241.jpg

Läggdags! Ett snabbt besök till toa för att byta om och så är sätet redo för flight i horisontell läge.
ipodros 243.jpg ipodros 244.jpg

Med risk av repressalier från min sovande granne som ser ut som en öststat mafioso släcker jag hans taklampa med. Jag kom undan denna gång.

Lite senare blir jag väckt av turbulensen. Jag drar ner ögonsskyddet. Solen skiner rakt i ögat. Frågar snällt två konverserande damer med likör till vänster av mig om det inte är för mycket att be om dra ner solskyddet. Inga problem, säger dem. Min granne till höger tackar mig, han "sover" utan ögonskydd.

Snart efter att ha bytt om och borstat tänderna blir vi snabbt vänner med ett par som flyger med småbarn. De bor i NYC inte så långt ifrån mig och deras "hemma" lekplats har vi varit ofta på.
Snart efteråt är det dags för mellanmål.
ipodros 245.jpg

Rostbiffmackan var kanonbra. Ett till kaffe med frukter och sen är vi redo för landning.

"Hemma" i EWR kom vi genom passkontrollen mycket snabbare än bagaget nådde bandet. Fick vänta hela 40 minuter men någon förklaring finns det väl inte.
Det är lagom med folk på Terminal C idag:
ipodros 246.jpg

Det är kallt, -11 Celsius idag. Jag tar tåget hem och det är tomt på tåget med, bara jag och 2 till i vår vagn.
Sin City, I am back!

IMG_2875.jpg
 
Last edited:

Concorde

Founding Member
Jag skrattar så mycket nu. En av dom roligaste reserapporter jag läst. Sträckan från Chicago till Köpenhamn beskriver Sverige i ett nötskal, och även en del av SAS kabinpersonal. Snabba att döma folk på utseende och behandla en därefter. Vilken pajas eller fattig stekare som helst kan ta på sig rosa skjorta, klubba och näsduk.

Bra att returen var bättre och SAS levererade. Men vad är det för något jag ser i menyn?!?!?! "Happy hour starts now". I business, seriöst...vad tänkte dom där :rolleyes::confused:
 

agehall

Medlem
Men vad är det för något jag ser i menyn?!?!?! "Happy hour starts now". I business, seriöst...vad tänkte dom där :rolleyes::confused:

Vilken SMILE slogan skulle de ha tagit då? "Ask me anything!"? :) Ojmr så beskriver de deras nya drinkkoncept i texten ovanför, så Happy hour starts now är inte helt fel.
 

Concorde

Founding Member
Happy Hour har en så sunkig klang, åtminstone för mig. Det skapar inte direkt en exklusiv känsla, vilket är en del av business klass konceptet.
 
Toppen