Senaste nytt

Vilket Star Alliance program är lättast att få guldstatus i med segment?

Gnopps

Medlem
Star Alliance har vuxit sig riktigt stor och det är svårt att hålla reda på alla dess flygprogram. Jag såg att United ger dig guldstatus om du flyger 60 segment totalt (dvs. kvalificering baserat på antal sträckor, inte antal mil). Finns det något program inom Star som ger dig samma status med färre segment?
 

JensE

Medlem
CO (måste flyga CO-metal)
5 transatlantiska resor = CO silver /S*, 10 = CO gold /*G, 15 = CO Plat /*G
Fast oftast får man statusen för miles ändå.
 

Gnopps

Medlem
Tack för förslagen. SAS-segmenten måste väl vara rensa SK-flyg och Continentals program håller på att upphöra... Något annat förslag? Jag är van vid 30 segment från Skyteam .-)
 

Direktorn

Medlem
Vilket program inom Star Alliance har minst tre år på poängen innan de brinner inne? Ser ut som mina Finnairpoäng kommer att gå ut nu i Juli vilket gjort att jag bytt till annat program inom OW. Vilket Star Alliance Program är bäst för mig med lång giltighetstid på poängen?
 

Dr. Miles

Expert
Nordamerikanska flygbolags bonusprogram (t ex United Mileage Plus i Star Alliance) brukar att ha 18 månaders giltighetstid men så länge man har ett aktivitet inom 18 månader, förlängs hela poängen på kontot ytterligare 18 månader. Vilket bör räcka för dem som reser minst en gång om året.
 

Crille81

Medlem
Nordamerikanska flygbolags bonusprogram (t ex United Mileage Plus i Star Alliance) brukar att ha 18 månaders giltighetstid men så länge man har ett aktivitet inom 18 månader, förlängs hela poängen på kontot ytterligare 18 månader. Vilket bör räcka för dem som reser minst en gång om året.

Hur menar du exakt med detta? Om jag reser med Star Allience och har ett United Mileage Plus bonus kort så
samlar jag baspoäng som inte "bränner inne" så länge jag gör en flygning/år?
Hjälper dessa till att nå en högre status så når man ju högre status förr eller senare så länge man gör 1 flygning/år?
 

Dr. Miles

Expert
Hur menar du exakt med detta? Om jag reser med Star Allience och har ett United Mileage Plus bonus kort så samlar jag baspoäng som inte "bränner inne" så länge jag gör en flygning/år?
Hjälper dessa till att nå en högre status så når man ju högre status förr eller senare så länge man gör 1 flygning/år?

Det som förlängs är inte status miles. Det som jag pratar om är award miles (som används för bl a bonusresor).
Det räcker med att kreditera/använda miles minst en gång per 18 månader då förlängs hela miles på kontot ytterligare 18 månader. Du behöver inte ens att flyga.

Däremot några flygbolag har Lifetime status så ja, om du krediterar 1 flygning per år kan du nå högre status någon gång om man lever väldigt länge. :)
 

Crille81

Medlem
Det som förlängs är inte status miles. Det som jag pratar om är award miles (som används för bl a bonusresor).
Det räcker med att kreditera/använda miles minst en gång per 18 månader då förlängs hela miles på kontot ytterligare 18 månader. Du behöver inte ens att flyga.

Däremot några flygbolag har Lifetime status så ja, om du krediterar 1 flygning per år kan du nå högre status någon gång om man lever väldigt länge. :)

Något Star Allience bolag som har "Lifetime status"? Gör 2-3 USA flygningar/år så borde ju gå ganska snabbt :)
 
Toppen