Senaste nytt

Problem med SK 113 igår

bnccnb

Medlem
Åkte ARN-MMX med SK113 igår och som ni ser så vände vi över Växjö efter problem med motorhydraulpumpen. Kapten ville inte landa på MMX eller CPH eftersom dom saknade reservdelar så vi gick tillbaka till ARN. :mad:

Flightradar24.com - Live Flight Tracker!

Tråkigt såklart, men bytet gick smidigt. Tillbaka på gate 35 på T4 och direkt till gate 38 där nytt plan väntade.

När vi lyft med det nya planet så gick kabinpersonal på i PA:n och sa ungefär att "Tyvärr har vi ingen mat till försäljning, men efter påpekande från en av våra frekventa resenärer har vi ordnat så ni får juice, the, kaffe och tunnbrödsrulle."

Det var ju en fin gest, men att det skall krävas en passagerare för att påpeka att det hade varit på sin plats... ;)

jaja, landade 22.45 på MMX. 1,45h försenade.
 

vicce

Medlem
Om de inte hade mat till försäljning, hur kunde de då ge er juice, the, kaffe och tunnbrödsrulle?

Det jag menar är, om de har lastat ombord catering, varför skulle de då inte kunna sälja det?

Sen tycker jag visserligen att det alltid skulle vara gratis med juice, the, kaffe och tunnbrödsrulle.
 

Gnopps

Medlem
Mitt plan CPH-HEL vände halvvägs för ett par år sedan och vi fick byta flygplan. Det mesta gick smidigt och vi fick gratis kaffe&te, fast nog hade man kunnat vara ännu lite generösare?
 
Är inte juice och vatten redan gratis? Eller är det så endast på de morgonflighter där Biz får frukost?
Vilket som jag har bestämt att flyga med SK så lite som möjligt i framtiden. I allafall blir inte så många IC med SK om möjligt. Att inte ha AVOD i all klasser året 2011 på en A330 är något att skämmas för.
 

Bryant

Medlem
I måndags så vände en Finnairkärra med destination LHR över Växjö och gick tillbaka till HEL. Det var inget allvarligt fel men jag gissar att de inte ville bli stående med trasig maskin på LHR.
 
Toppen