Senaste nytt

American Airlines konkurshotade ?

Dr. Miles

Expert
Förlåt henrik l. Jag tog bort ditt inlägg av mistag. Jag ber om ursäkt.

Mitt svar till din inlägg är:

Rent juridiskt har Cathay Pacific inte någon skyldighet att transportera dig om American Airlines har gått i konkurs(inte konkursskydd), när du har använt miles från American AAdvantage.

När ANSETT(AN) gick konkurs för många år sedan, de andra Star Alliance flygbolag godkännde AN-plate biljetter inkl. bonusresor. Men det är ingen garanti, utan mer som goodwill.
 

henrik l

Medlem
Förlåt henrik l. Jag tog bort ditt inlägg av mistag. Jag ber om ursäkt.

Mitt svar till din inlägg är:

Rent juridiskt har Cathay Pacific inte någon skyldighet att transportera dig om American Airlines har gått i konkurs(inte konkursskydd), när du har använt miles från American AAdvantage.

När ANSETT(AN) gick konkurs för många år sedan, de andra Star Alliance flygbolag godkännde AN-plate biljetter inkl. bonusresor. Men det är ingen garanti, utan mer som goodwill.

Ingen fara. Så om det nu skulle gå illa får man hoppas att vännerna i alliansen fortsätter att vara vänligt inställda. Det finns väl ett närliggande fall i OneWorld med Mexicana. Dom verkar ju ha gått upp i rök. Någon som vet vad som hände där? Kan ju vara av generellt intresse vad som händer framförallt med miles om ett bolag i en allians går i konkurs.
 

jumbooze

Medlem
Hmm, köpte ju precis en resa med SAS där en domestic är med AA dvs ORD -> DFW (CPH-ORD-DFW-IAD-CPH), om AA har strul så är väl SAS fortfarande skyldiga att se till att jag hamnar på slut destinationen eller?
 
Toppen