Cristoffer Cedergren
Medlem
Större problem att det saknas FastTrack för Skyteam-bolagen på T2. Finns bara GoldTrack för *A, inget Skypremium där.
Jodå, Plaza Premium funkar igen med Priority Pass sedan något år tillbaka.Det är väl otroligt enkelt att svara på? Samma lounge som i bl.a. Barcelona, alltså "ingen alls".
Men det finns en Plaza Premium för de som har bl.a. Amex Platinum. (Förr funkade den med Priority Pass, men det gör den väl inte längre.)
Antar att du menar LHR T2? Vilka SkyTeam-bolag finns där idag? Och för övrigt är det väl Heathrows "allmänna" fast track som i T2 har Gold Track-skyltar? D.v.s. den är inte specifik för Star Alliance i T2. Tittar du på Heathrows information så har t.ex. Aer Lingus (som också finns på T2) tillgång till fast track. Det finns ingen annan fast track än den med Gold Track-skylten.Större problem att det saknas FastTrack för Skyteam-bolagen på T2. Finns bara GoldTrack för *A, inget Skypremium där.
Är du säker på det? (Det var ju för övrigt bara något år sedan de bytte i andra riktningen?) På Amex Lounge Collection-sidan står det att man måste visa sitt Platinum på Plaza Premium på LHR.Jodå, Plaza Premium funkar igen med Priority Pass sedan något år tillbaka.
Är du säker på det? (Det var ju för övrigt bara något år sedan de bytte i andra riktningen?) På Amex Lounge Collection-sidan står det att man måste visa sitt Platinum på Plaza Premium på LHR.
På de lounger som ingår i Priority Pass, t.ex. Pearl på ARN, står det att man visar Priority Pass.
Ja. Priority Pass works nowadays at Plaza Premium lounges at LHR.Jodå, Plaza Premium funkar igen med Priority Pass sedan något år tillbaka.
SkyTeam Elite verkar så pass mycket bättre än vad Eurobonus silver är idag, så jag undrar om inte SAS kommer att öka kraven för att uppnå Elite-status.Precis, ökar värdet på SAS silver fenomenalt beroende på utfallet.
Eller ytterligare sänka poängintjäningen genom starkare koppling till biljettpris utan att gå över till helt revenuebaseradSkyTeam Elite verkar så pass mycket bättre än vad Eurobonus silver är idag, så jag undrar om inte SAS kommer att öka kraven för att uppnå Elite-status.
Eller ytterligare sänka poängintjäningen genom starkare koppling till biljettpris utan att gå över till helt revenuebaserad
Idag räcker det med 10 inrikes resor för Silver. Inte så insatt i Flying Blue, men det krävs väl 50 inrikes (ekonomi) för Elite om jag förstår det rätt?Om ägarna planera att gå över till Flying Blue så är det garanterat en ändring som kommer för att minska chocken när EuroBonus byts ut.