Senaste nytt

Poängfest för ditt Mastercard 24 till 26 maj 2024

Brandten

Medlem
Håll koll i mailkorgen och spamfiltret!
Man måste klicka på anmälan i mailet så finns även f

POÄNGFEST I SOMMAR
Sommaren är på väg och du kan se fram emot dubbla poäng från 24 till 26 maj 2024 på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard Premium. Du får upp till 50 Extrapoäng per 100 kronor, normalt upp till 25.*

Poängfesten fortsätter sedan under hela juli. Då får du 50 % fler poäng (30 Extrapoäng/100 kr), när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Så får du fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen.

Registrera dig för båda kampanjerna med ett klick, senast 17 maj. Du får en bekräftelse via e-post inom några timmar.

Kreditkortet ges ut av SEB Kort Bank AB med 17,98 % bunden ränta. Vid fullt kreditutnyttjande om 60 000 kr/12 mån är den effektiva räntan 22,71 %. Totalt 72 244 kr. *Gäller även alla tillhörande PointEarner. Gäller inte kontantuttag, vid överföringar mellan privatpersoner och köp gjorda med ett annat kort än SAS EuroBonus Mastercard eller SAS EuroBonus Mastercard Premium, till exempel Curve och liknade tjänster.


Efter anmälan får man
TACK FÖR DIN ANMÄLAN
Vi har registrerat din anmälan. Från 24 till 26 maj 2024 får du dubbla poäng på alla köp med ditt SAS EuroBonus Mastercard*.
Poängfesten fortsätter sedan under hela juli.
* Vi skickar ett e-postmeddelande med en bekräftelse inom några timmar.
Gäller inte kontantuttag eller överföringar mellan privatpersoner.
 
Last edited:

imartin

Medlem
Bra, men jag stör mig på det här

"Så får du fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen."

Skulle vilja kalla det för vilseledande. Spelar ju ingen roll om man får den bästa valutakursen, om man sedan betalar ett 2% valutaväxlingspåslag.
 

Sir Lemon

Medlem
Bra, men jag stör mig på det här

"Så får du fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen."

Skulle vilja kalla det för vilseledande. Spelar ju ingen roll om man får den bästa valutakursen, om man sedan betalar ett 2% valutaväxlingspåslag.
Fast det spelar roll ändå.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

airac

Medlem
Bra, men jag stör mig på det här

"Så får du fler poäng och i de flesta fall även den bästa valutakursen."

Skulle vilja kalla det för vilseledande. Spelar ju ingen roll om man får den bästa valutakursen, om man sedan betalar ett 2% valutaväxlingspåslag.
Jag antar att de syftar på att du får bättre kurs om du väljer betala i lokala valutan i en utländsk betalterminal jämfört med att bli debiterad i sek utomlands. Jag håller med att bästa kursen är lite överdrivet.
 

imartin

Medlem
Jag antar att de syftar på att du får bättre kurs om du väljer betala i lokala valutan i en utländsk betalterminal jämfört med att bli debiterad i sek utomlands. Jag håller med att bästa kursen är lite överdrivet.
Tror min första reaktion handlade om att jag på något sätt fick känslan av att de försöker lura folk till att tro att SAS MC är ett bra kort för transaktioner i andra valutor. Och så är ju inte fallet, pga valutaväxlingspåslaget. Den som verkligen bryr sig om att få den bästmöjliga kursen, bör inte använda SAS MC alls, utan ett kort utan valutaväxlingspåslag.

Sedan så är deras rekommendation i sig ingenting fel på. Det är alltid bättre att välja köp i lokal valuta på utländska kortterminaler. Och att kunna tjäna fler poäng är också bra. Men deras motivation med att lyfta fram valutagrejen, är inte att skydda kunden från dåliga växelkurser på betalterminaler, utan att tjäna 2% extra med valutaväxlingspåslaget. Och att det inte står med någonstans i denna marknadsföringstext, iaf i det finstilta, irriterar mig. Alternativt hade de kunnat skita i att nämna valutakursen överhuvudtaget. Det hade räckt med "...när du betalar med kortet i lokal valuta på utlandsresan. Så får du fler poäng". Det är därför man använder detta kort. Inte för att få den bestmöjliga växelkursen.

Men hur som helst, kanske irrationellt av mig att reta mig på det. Viktigast är så klart att få en helg med dubbla poäng
 
Toppen