Senaste nytt

VIP Treatment hos Accor

travelmode

Medlem
Enligt Accor så får de med Guld- och Platinum status VIP Treatment men vad innebär detta i praktiken egentligen?
 

Erik M

Medlem
Jag är guld.

Får bra service. Men det är omöjligt att veta vilka av personalens umbäranden som är på grund av statusen.

Man är inte garanterad nåt särskilt utöver det som de listar. Finns inget hemligt telefonnummer eller så.
 

Nander

Medlem
Det brukar alltid stå någon sötsak på rummet när man anländer.

Dessutom, på det hotellet jag stannar nu så finns det i frukostrummet fyra stycken lite mer nice bord med sköna fåtöljer vid fönstret. Jag vet inte om det är ett sammanträffande, men sedan jag blev Platinum-medlem så har jag nästan varje morgon fått sitta vid ett av dem. Nästan så att jag funderat på om de håller ett av de borden åt mig... Ibland så har de också hälsat på mig med ett "We have a very nice table for you today", så det skulle nästan kunna vara så.
 

Ricci

Medlem
Den personliga servicen jag fick nu ikväll på Novotel BKK i Club loungen var helt otrolig
Prata om att känna sin kund.
Välkommen tillbaka hälsing förstås - Check
- Vi såg att du precis kommer missa Cocktail hour i loungen, men här är din favorit dricka plus mat - Check
- Vi fixar så att att den också kommer upp på rummet -Check
- Här är också en voucher för fri minibar - Check
- Trevlig present på sängen -Check
- När de väl kom upp till rummet var det en special dricka till- Check

De har överlag varit bra tidigare men denna gång var det långt över normalt.
@lillemannen har du ett finger med i denna överraskning?
 

lillemannen

Medlem
Den personliga servicen jag fick nu ikväll på Novotel BKK i Club loungen var helt otrolig
Prata om att känna sin kund.
Välkommen tillbaka hälsing förstås - Check
- Vi såg att du precis kommer missa Cocktail hour i loungen, men här är din favorit dricka plus mat - Check
- Vi fixar så att att den också kommer upp på rummet -Check
- Här är också en voucher för fri minibar - Check
- Trevlig present på sängen -Check
- När de väl kom upp till rummet var det en special dricka till- Check

De har överlag varit bra tidigare men denna gång var det långt över normalt.
@lillemannen har du ett finger med i denna överraskning?
Nä vem är du? Enjoy
så kanske vi ses i Doha till helgen.
 
Last edited:
Toppen