Senaste nytt

Reskamrat sökes

Banbul

Medlem
Hej,

jag följer forumet med stort intresse och har gjort i många år. Ofta får jag känslan 'oj vilken resa, den skulle man varit med på!'. Jag har också en konstant wanderlust, det finns så mycket i världen att uppleva.

Mitt liv är välordnat och jag har egentligen alla möjligheter att resa mer eller mindre vart jag vill. Dessvärre saknar jag en reskamrat. Fru och två barn följer givetvis med ibland, men det blir en annan sorts resa. Kompisar har jag men då är det svårt att pussla ihop kalendrar och kanske intressen och möjligheter.

Jag har gjort solo-resor och njutit av det, men det är ändå för mig mycket bättre om jag får dela väntetider och måltider med någon att garva lite med. Det är också en trygghetsaspekt att vara två på nya resmål. Och man får nya perspektiv på upplevelser etc.

Därför testar jag att lägga ut en blänkare här (de facto mitt livs första 'kontaktannons' hahaha). Skulle DU vara intresserad av att resa ihop med mig? Hör av dig!

Kanske kunde vi tagit en öl i alla fall :)

Om mig:

39 år, fru, två yngre barn.
Anställd inom privat sektor.
Stockholmsområdet.

Exempel på en av mina bästa resdagar jag haft så förstår ni vilken typ av resenär jag är:

NYC, juni 2023.

Morgonjogg Central Park
MoMa innan lunch
Baseball med Ny Mets och några pilsner på arenan
Helikoptertur på eftermiddagen
Kaffe och people-watching
Middag på nån trevlig restaurang.
Avslut på lugnare uteservering med live-musik och mellanbra anekdoter.
 

palmen

Moderator
Nästa träff är i maj, lär komma tråd snart.
 

Rickard_O

Medlem
Kul att någon äntligen raggar lite här, har funderat på att göra detsamma den dag det blir svårt att få med sig någon.

Tyvärr är vi inte speciellt kompatibla

Morgonjogg Central Park Sovmorgon till 13.00
MoMa innan lunch WW2 Museum i Östeuropa
Baseball med Ny Mets och några pilsner på arenan Stabil bakislunch
Helikoptertur på eftermiddagen Dricka öl på en spårvagn och kolla in omgivningarna alternativt en tunnelbana ut i förorten
Kaffe och people-watching Fortsätta dricka öl på en inrökt bar alternativt skön uteservering och skryta med sina 6 ord man kan på Tjeckiska när man dricker Becherovka med lokala parkbänksfyllon som man drar in ett par rundor till för det är lite kul.
Middag på nån trevlig restaurang. Billig lokal mat
Avslut på lugnare uteservering med live-musik och mellanbra anekdoter. Avsluta natten på en stökig bar eller kanske nattklubb vid 07.00 på morgonen

On repeat...

Men jag önskar dig all lycka och att du får napp utan att frugan blir svartsjuk! :)
 
Intressant tanke! Jag tycker att den stora skillnaden mellan folk man reser med är im dom helst vill ligga på beachen och bara ta det lugnt eller blir rastlösa av det och hellre utforskar platsen man är på dag som natt :)
 

Rickard_O

Medlem
Herregud @Rickard_O !

Jag har haft min beskärda del av Östeuropa och kan absolut uppskatta en god Cevapi, men nattklubb till 07 15 år sedan sist…
Jag drog de till extremer, 07:00 är väl inte något som händer lika ofta längre.
Började tro jag blivit pensionär efter förra helgen i Köpenhamn när tre kvällar slutade, 1a 03:30, 2a 23:00 och 3e 01:00 och enbart två missade hotellfrukostar.
Det brukar va ett tecken på att man haft en bra kväll om man missar frukosten på hotellet!

Men som sagt, önskar dig all lycka att hitta en resekamrat! :)
 

HCas

Medlem
Kul initiativ, är i din ålder och kan väl också känna att det är svårt att få med sig folk på sköna resor numera. Har dock nog generellt lägre budget och intressen mer i linje med Rickard_O:s, fast nattklubb till gryningen var väl ett tag sen även för mig ifs.
 

John Milner

Medlem
Kul att någon äntligen raggar lite här, har funderat på att göra detsamma den dag det blir svårt att få med sig någon.

Tyvärr är vi inte speciellt kompatibla

Morgonjogg Central Park Sovmorgon till 13.00
MoMa innan lunch WW2 Museum i Östeuropa
Baseball med Ny Mets och några pilsner på arenan Stabil bakislunch
Helikoptertur på eftermiddagen Dricka öl på en spårvagn och kolla in omgivningarna alternativt en tunnelbana ut i förorten
Kaffe och people-watching Fortsätta dricka öl på en inrökt bar alternativt skön uteservering och skryta med sina 6 ord man kan på Tjeckiska när man dricker Becherovka med lokala parkbänksfyllon som man drar in ett par rundor till för det är lite kul.
Middag på nån trevlig restaurang. Billig lokal mat
Avslut på lugnare uteservering med live-musik och mellanbra anekdoter. Avsluta natten på en stökig bar eller kanske nattklubb vid 07.00 på morgonen

On repeat...

Men jag önskar dig all lycka och att du får napp utan att frugan blir svarts
Wow, att sova till 13 på en kort tur till NY är imponerande, jetlagen brukar kicka in tidigare än så för mig...
 
Toppen