Jonas C
Medlem
United kör (semi)dynamisk prissättning på Star Alliance bonusresor. Dock inte lika aggressiva prisfluktuationer som Flying Blue.Någon som vet om alla Star Alliance bolag har statiska poängpriser inom sina program idag?
United kör (semi)dynamisk prissättning på Star Alliance bonusresor. Dock inte lika aggressiva prisfluktuationer som Flying Blue.Någon som vet om alla Star Alliance bolag har statiska poängpriser inom sina program idag?
Har du genomgående biljett via JFK så har du lounge, både på väg ut och tillbaka.Detta är verkligen ett nerköp. Måste det vara genomgående biljett? Ponera att jag åker award till JFK, har jag tillgång till lounge för vidareresan om den är med Delta? Skulle kunna vara åt andra hållet också… har jag då tillgång till lounge i tex Denver?
Detta är verkligen ett nerköp. Måste det vara genomgående biljett? Ponera att jag åker award till JFK, har jag tillgång till lounge för vidareresan om den är med Delta? Skulle kunna vara åt andra hållet också… har jag då tillgång till lounge i tex Denver?
Jag pratade om vad dynamisk prissättning i ett flygbolags eget bonusprogram innebär för tillgängligheten med partnerflygbolagens poäng.Borde inte dynamiska priser innebära fler awardplatser då bolagen kan ta ut "marknadspris"? Tänkte som Sas erbjuder att köpa vanliga biljetter med poäng, fast i detta fall är det ändå awards. Och att Amex- och MC-förmåner gäller? (241, fly premiium)
Det här är ju fel ändå, du får ändå en kabinväska + väska i sätet framför som EBG.*SAS
- en väska i sätet framför, lounge på ARN och CPH. En kopp kaffe eller te ombord. Nya A320neo hela vägen.
Du menar att EBG Skyteam Elit kommer ge en incheckad väska? Ja, så kan det säkert bli men idag har SAS ett undantag i *A för Go Light.Det här är ju fel ändå, du får ändå en kabinväska + väska i sätet framför som EBG.
Är det bättre förmåner än dom andra? Nej absolut.
Tror han menar att man får med en fullstor kabinväska som EBG på Go Light-biljett, inte enbart en väska under stolen.Du menar att EBG Skyteam Elit kommer ge en incheckad väska? Ja, så kan det säkert bli men idag har SAS ett undantag i *A för Go Light.
Lägg till också, FastTrack på BCN för KLM. Inte för SAS.
Satt och kollade på att boka en storstadsweekend i höst nånstans i Europa i economy för cash och började jämföra SAS med deras nya "vänner" i Skyteam. Tyckte det blev ganska intresseant!
Vi tar ett exempel ARN-XXX-BCN fre-sön 11-13 oktober. SAS vill ha 2780 kr i Go Light via CPH. KLM säljer Light för 2793 via AMS. AF är dyrast, 3295 kr för Light via CDG.
Vad får jag som EBG, Skyteam Elit Plus, när jag väljer att resa med någon av dessa bolag?
*KLM och AF
- en incheckad väska, ett handbagage, lounge på ARN, AMS/CDG och BCN (SALA VIP Pau Casals), snacks och valfri dryck (alkohol) ombord. Nya A321neo på sträckan AMS-ARN.
*SAS
- en väska i sätet framför, lounge på ARN och CPH. En kopp kaffe eller te ombord. Nya A320neo hela vägen.
Priocheck in, prioboarding och priobagage har alla tre.
När priskillnaden är så liten blir valet för många KLM, även om AMS inte är allas favoritflygplats att göra transfer på. Nånting säger mig att här kommer saker att behöva ändras. Antingen får SAS steppa upp, AFKLM försämra eller Skyteam ge Eurobonus vissa undantag med tex bagageregler.
Vad hade ni valt?