Senaste nytt

Åka taxi utan problem

Gus

Medlem
Vilket taxibolag är mest pålitligt om jag behöver en hämtning runt 04:00-04:30 från Stockholm till Arlanda?

Funkar app-bolagen lika bra som de traditionella bolagen vid förbokning?
Jag har samma frågeställning. Skulle behöva en taxi kring klockan 05 på morgonen en vardag i Danderyd/Täby-området för en tur till Arlanda. Brukar det finnas Uber eller Bolt kring den tiden? Kollade priser nu och Uber tar 350 kr medan taxijakt tar 775 kr.
 

zippan

Medlem
Landa 1555 på ARN, nästa flyg från BMA 1750. Taxi mellan flygplasterna.
2 stora väskor, handbagage, vagn, fru och en 1 åring.

Onödigt kort fönster och dumdristigt, eller?
 

Osten

Medlem
Landa 1555 på ARN, nästa flyg från BMA 1750. Taxi mellan flygplasterna.
2 stora väskor, handbagage, vagn, fru och en 1 åring.

Onödigt kort fönster och dumdristigt, eller?
Det enkla svaret, Onödigt kort fönster.

Är det görbart? Troligtvis. Av min erfarenhet är den största variabeln, att få de 2 stora väskorna.
15:55. Landa.
16:10. Redo vid Bagagebandet.
Någonstans mellan, 16:10-17:00 kommer troligen väskorna.
Sedan förbokad taxi, 28-50min Arlanda Flygplats - Bromma Flygplats (Enligt Google Maps).

Hade det varit endast jag (en vuxen) så hade jag nog bokat men med fru och barn hade jag valt andra alternativ. ;)
 

Hachans

Medlem
Det enkla svaret, Onödigt kort fönster.

Är det görbart? Troligtvis. Av min erfarenhet är den största variabeln, att få de 2 stora väskorna.
15:55. Landa.
16:10. Redo vid Bagagebandet.
Någonstans mellan, 16:10-17:00 kommer troligen väskorna.
Sedan förbokad taxi, 28-50min Arlanda Flygplats - Bromma Flygplats (Enligt Google Maps).

Hade det varit endast jag (en vuxen) så hade jag nog bokat men med fru och barn hade jag valt andra alternativ. ;)

Rakt igenom Stockholm i rusningstrafik på E4. Vad kan möjligen gå fel?
 

Jannes

Medlem
Fast du viker av vid Kista om du kommer från ARN så igenom Sthlm behöver du inte åka. Men visst, trafiken är en faktor att ta hänsyn till
Den tiden på dygnet är väl trafiken mest norrgående/ut från stan, så ARN-BMA borde vara okej, speciellt om man svänger av innan Järva Krog som ibland kan gröta till sig av ingen orsak alls. Visst, väg 279 är lite seg nu pga Tvärbanans utbyggnad men 35-40 min ska nog räcka.

Skulle jag försöka mig på en transfer på 1h 55min för det? Tveksamt.
 
Toppen