Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2024)

ucce

Medlem
Tack för svar. I detta fall har jag ju inte tjänat in vouchern innan utan efter. Så det är därför jag funderade på om det blev annorlunda om jag samtidigt bokade om en del av resan
 

flierman

Medlem
Jag har en 2for1 med Amex classic som gäller enbart på SAS som jag förstått det....är det samma efter skyteam kommer in eller kan jag använda den inom Skyteam? Någon som vet?
 

palmen

Moderator
Jag har en 2for1 med Amex classic som gäller enbart på SAS som jag förstått det....är det samma efter skyteam kommer in eller kan jag använda den inom Skyteam? Någon som vet?
Med 99,99% säkerhet kommer den fortsatt bara gälla på sas. Ser ingen anledning till att amex skulle göra om det och låta folk boka hela skyteam när man inte fick boka star alliance.
 

Flyer722

Medlem
Hur funkar det om jag bokat en resa för en person men vill lägga till en person till för samma flights? Nekas av kundtjänsten vad strider detta emot för regler? Voucher fortfarande aktiv.
 
Jag fuckade upp, skulle boka en tor GOT -SIN med 4-2-1, valde ekonomy GOT-MUC-SIN med Lufthansa 21 jan, och hittade en Business Med Turkish 14 Febr hem. Kom ända till betalning på SAS hemsida men i hastigheten såg jag inte att SWish var förkryssat som betalning, lät tiden för betalning gå ut för jag ville betala med med Elite kort. Men sedan var det kört betalsidan kom inte upp och när jag försökte göra om bokningen fanns inte Turkish biljetterna länge kvar till min förtvivlan. Försökte ringa in men agenten hittade inget. Jag är Gold men vad hjälpte det. Några tips från er , ska jag vänta till LH ev ev släpper något i Business?? Andra råd?Eller bita ihop och boka ekonomy alla leggsen?
 

Jannes

Medlem
Troligtvis är biljetterna blockade under ditt ursprunliga bokningsförsök, så det finns en bra chans att de släpps tillbaka.
När? Det vet jag inte, någon annan här kanske har en känsla för när sådana platser faller tillbaka till säljkanalen?
 

fcx

Medlem
Jag fuckade upp, skulle boka en tor GOT -SIN med 4-2-1, valde ekonomy GOT-MUC-SIN med Lufthansa 21 jan, och hittade en Business Med Turkish 14 Febr hem. Kom ända till betalning på SAS hemsida men i hastigheten såg jag inte att SWish var förkryssat som betalning, lät tiden för betalning gå ut för jag ville betala med med Elite kort. Men sedan var det kört betalsidan kom inte upp och när jag försökte göra om bokningen fanns inte Turkish biljetterna länge kvar till min förtvivlan. Försökte ringa in men agenten hittade inget. Jag är Gold men vad hjälpte det. Några tips från er , ska jag vänta till LH ev ev släpper något i Business?? Andra råd?Eller bita ihop och boka ekonomy alla leggsen?
Kolla i SAS-appen om bokningen ligger under "mina resor", men som obetald? Då kan man ringa in och få dem att ta betalt på telefon.
 

ptotheg

Medlem
Så jävla less på att IT/system ska strula. Flera olika resmål - samma problem. Och självklart finns bara 2-4-1 supporten på vardagar. Utmärkt service…
 

Attachments

  • IMG_1903.jpeg
    IMG_1903.jpeg
    240,2 KB · Visningar: 68
Toppen