Senaste nytt

SAS köps av KLM/Air France med avsikt att lämna Star Alliance för Skyteam

bvs

Medlem
Jag skulle nog snarare säga att det är vad SAS jobbar mot nu och är målsättningen. Inget är mig veterligen klart även om chansen just nu verkar stor att det stämmer.
Såklart, det är ju inte klart förens det är klart.

Personligen är det intressant att veta vad ambitionen är, mest för att veta vilka bolag man vågar boka economy med i sommar utan att stå utan förmåner.
 

Fredrik

Medlem
Såklart, det är ju inte klart förens det är klart.

Personligen är det intressant att veta vad ambitionen är, mest för att veta vilka bolag man vågar boka economy med i sommar utan att stå utan förmåner.
äh, ta språnget.

Det enda bolag du kan var helt säker på är SAS men realistiskt sett ser det ju ut som svenskt sommarlov borde vara säkert för bokningar inom Star Alliance.
 

bvs

Medlem
äh, ta språnget.

Det enda bolag du kan var helt säker på är SAS men realistiskt sett ser det ju ut som svenskt sommarlov borde vara säkert för bokningar inom Star Alliance.

Ja det jag menade, efter Ankos uttalande känner jag mig rätt säker att inget händer under sommarlovet iaf.

SAS flyger inte dit jag ska så I värsta fall får jag väl boka LH så kan jag iaf sitta i firstloungen på vägen och sura :) (om bytet mot förmodan hänt)
 

Fredrik

Medlem
Jag kan inte se att någon kommenterat att Anko pratar om avtal med AFKL från Q2.:
– Dette skjer i to steg. For det første, det er et bilateralt samarbeid mellom Air France-KLM og SAS, og dette blir forhandlet om og ferdigstilt i andre kvartal. Det handler om rutesamarbeid, og så videre. Forhåpentlig får vi også slike avtaler med andre partnere i Skyteam, sier SAS-sjefen.

 

Soetflyg

Medlem
Jag är väldigt nära att boka JFK tor i december. Väldigt nyfiken på Deltas nya premium lounge som öppnar där i sommar. Men finns det en RISK att vi inte kommer in i några lounger i december? Tänker om SAS står utan helt allians där i höst/vinter, är det ett möjligt scenario? Att SAS lämnar *A i augusti och sedan kanske får vänta på komma in i SkyTeam?
 
Jag är väldigt nära att boka JFK tor i december. Väldigt nyfiken på Deltas nya premium lounge som öppnar där i sommar. Men finns det en RISK att vi inte kommer in i några lounger i december? Tänker om SAS står utan helt allians där i höst/vinter, är det ett möjligt scenario? Att SAS lämnar *A i augusti och sedan kanske får vänta på komma in i SkyTeam?
Ingen vet förens vi alla vet.
 

011430121

Medlem
Jag är väldigt nära att boka JFK tor i december. Väldigt nyfiken på Deltas nya premium lounge som öppnar där i sommar. Men finns det en RISK att vi inte kommer in i några lounger i december? Tänker om SAS står utan helt allians där i höst/vinter, är det ett möjligt scenario? Att SAS lämnar *A i augusti och sedan kanske får vänta på komma in i SkyTeam?
Jag tror att Sky Team står med öppna armar och välkomnar SAS, bolaget kommer inte vara utan allians en endaste dag!
Min gissning är att när man går över till vintertidtabellen den 27 oktober byter SAS allians.
 
Toppen