Senaste nytt

Så här reserverar du plats på Turkish Airlines vid awardbokning

TP12

Medlem
Gjorde nyss några ändringar av säten i en bokning. Hade lagt till ett ben med LH som inte gick att seata genom SAS så loggade in i LH-appen och noterade att jag i den (med SAS bokningsnummer) kunde ändra säten även i benen med TK (och ET).
 
Jag chattade med SAS nyss och fick Turkish bokningsnummer med en gång sedan var det bara att reservera platser på appen.
Rätt många knapptryckningar men det gick bra precis som beskrivet ovan.
 
Skulle gå in i TK appen nu och kolla vår seating och möttes av följande skärm.
Resan bokade i Januari så dom har gjort ett antal schemaändringar under året men oftast bara 10-15 minuters ändring.

Resan står fortfarande som Bekräftat hos SAS och CheckMyTrip.

Är det något att vara orolig över tror ni?
IMG_3623.PNG
 

pswe

Medlem
Skulle gå in i TK appen nu och kolla vår seating och möttes av följande skärm.
Resan bokade i Januari så dom har gjort ett antal schemaändringar under året men oftast bara 10-15 minuters ändring.

Resan står fortfarande som Bekräftat hos SAS och CheckMyTrip.

Är det något att vara orolig över tror ni?
Visa bifogad bild 135145
Jag hade blivit orolig. SAS släpade med uppdatering på en Turkish bokning för mig så hade inte tagit det för givet att det är ok bara för att det inte syns något hos SAS. Är det poäng eller revenue? När går resan?
 
Jag hade blivit orolig. SAS släpade med uppdatering på en Turkish bokning för mig så hade inte tagit det för givet att det är ok bara för att det inte syns något hos SAS. Är det poäng eller revenue? När går resan?
Poängresa 2-4-1. Avresa 16/12.
Flygen går fortfarande att boka på Turkish och seating syns som vanligt på ExpertFlyer
 
Toppen