Senaste nytt

Heads up: The BusinessClass.se forum is moving!

@henrik.hanevold Jag läser vad du skriver och förmodar att det finns bakomliggande anledningar - men om endast 16% av besökare till Businessclass.com utgörs av "oss" medlemmar från forumet - varför har ni valt att integrera forumet istället för att separera de två?

Finns risk för förvirring när resterande 84% navigerar till forumet och diskussioner förs på skandinaviska

Finns det data på om / hur medlemmar på forumet använder BusinessClass.com som sökmotor eller informationsportal?
 
Last edited:

igelkotten

Medlem
Jag orkar inte används forumet så som det är just nu utan menyraden samt att den meny som finns inte funkar när jag klickar på den i Safari. Prövar igen om en dag.

Dessutom - nya inlägg-sidan tycks inte uppdateras ordentligt för mig.
 

henrik.hanevold

Administrator
Något som ändå är ganska positivt är att det känns som att ni (ägare/admin genom @henrik.hanevold) faktiskt är tillgängliga.
Det var länge sen man såg några andra än moderatorerna vara så här närvarande.
Takk for hyggelig kommentar :) Jeg har selv hatt et forhold til forumet siden lenge før jeg begynte å jobbe for BusinessClass.com for 2,5 år siden, mest i form av å lese hva andre skriver. Jeg bodde i Stockholm som barn (1989-1994) og snakker flytende svensk, men skriver dessverre ikke godt på svensk lenger og jeg føler jo at forumet i all hovedsak er på svensk.
 

henrik.hanevold

Administrator
@henrik.hanevold Jag läser vad du skriver och förmodar att det finns bakomliggande anledningar - men om endast 16% av besökare till Businessclass.com utgörs av "oss" medlemmar från forumet - varför har ni valt att integrera forumet istället för att separera de två?

Finns risk för förvirring när resterande 84% navigerar till forumet och diskussioner förs på skandinaviska

Finns det data på om / hur medlemmar på forumet använder BusinessClass.com som sökmotor eller informationsportal?
Nå kjenner jeg ikke hele historien, men mye av den. Kort oppsummert hadde selskapet to valg når domenet BusinessClass.se ble kjøpt tilbake i 2013 - enten å legge ned siten og bare overta domenet, eller å la forumet og nettsiden leve videre. Ved å la BusinessClass.se leve videre vokste siten til den største frequent flyer siten i Skandinavia, med tusenvis av artikler og hundertusener av forumposter. Det ga et godt utgangpunkt for etableringen av BusinessClass.com. Selskapet har hatt store kostander ved å drifte BusinessClass.se, men det gir mening når BusinessClass.se også er med på å gi BusinessClass.com en god start.

Det er liten risiko for forvirring siden brukere fra andre land enn Sverige, Norge og Danmark ikke ser Forum i menyen.

Vi har ikke tracking på hva forumbrukere gjør på BusinessClass.com, men vi ser mange besøkende fra Sverige som bruker søkemotoren og leser vårt content.
 

intuition

Medlem
Nu kan jag inte längre skriva inlägg från desktop (FF103). Får uppmaning att logga in trots att jag är inloggad. Försöker jag logga in igen får jag meddelandet att det är fel på anv/lösen.
Jag har bara forum inloggning, kanske är det sajt inloggning som spökar?

Inlägg från mobilen (opera) fungerar. Hoppas det kan lösa sig, mobil är inte mitt normala verktyg för att skriva texter längre än 15 tecken...
 

marbe166

Medlem
Nu kan jag inte längre skriva inlägg från desktop (FF103). Får uppmaning att logga in trots att jag är inloggad. Försöker jag logga in igen får jag meddelandet att det är fel på anv/lösen.
Jag har bara forum inloggning, kanske är det sajt inloggning som spökar?

Inlägg från mobilen (opera) fungerar. Hoppas det kan lösa sig, mobil är inte mitt normala verktyg för att skriva texter längre än 15 tecken...

Samma här, i Firefox, vilket är skillnad från igår kväll då det bara stod och tuggade. Chrome funkar bra dock.
 
Toppen