Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

joakgarp

Medlem
Klarna tar inte amerikanska Amex, dvs kort utfärdat i USA.

Skrev till Klarnas twitter och de svarade att Klarna inte stödjer Amex längre, oavsett land som kortet kommer ifrån inklusive svenska Amex. Läser längre bak i tråden att butikerna får köpa till stöd med Amex hos Klarna... Klart som fan att butikerna inte gör det. Vi som har Amex måste väl vara 5% av butikernas kunder och går ändå runt med ett Mc/Visa.

Pga Klarna finns i väldigt många butiker online så har stöd för mitt Amex sjunkigt drastiskt. Riktigt tråkig utveckling och svenska Amex får agera nu istället för att sitta med armarna i kors.

Får göra mina köp ute i butikerna istället. Tack och lov finns inte Klarna överallt online... Men det är ofta man stöter på.
 

Philip G

Medlem
Nästan inga av GolfStars anläggningar tar amex. Det är så himla trist då man gärna unnar sig en korv under 18 hål. Om någon fixar detta lovar jag att köpa inte en korv utan TVÅ, samt kaffe-bulle!
 

ptotheg

Medlem
Har senaste veckorna haft problem på Ingo stationer när jag ska köpa överprisad diesel. Nu senast sa centralen chipfel och startade om och krashade :eek:
 
Toppen