Senaste nytt

Heads up: The BusinessClass.se forum is moving!

hco

Medlem
Det är nu också mycket svårare att komma tillbaka till ”nya inlägg” efter man läst en tråd. Nu måste man scrolla hela vägen upp i tråden och sen klicka på forum och nya inlägg. Tidigare låg den raden alltid överst så man kunde enkelt klick där eller på dagens inlägg. Skit just nu :(

Enig om detta. Ser gärna att gamla toppmenyn kommer tillbaka! ♡
 

mha321

Medlem
"Skit just nu" - absolut - det är inte super. Men vi ska nog ge gänget en chans att fixa till nya sidan :)

Det verkar onekligen dels som man testat lite dåligt. Dels att man, som så ofta, valt att göra många saker på en gång. Och tex samtidigt uppgradera forumsystemet till en ny version eller något i den stilen. Det brukar ofta ställa till saker...

Två saker som har fixats under eftermiddagen/kvällen:
  • Inläggen har kommit tillbaka.
Har de? Jag ser ingenting mellan 13:05 och 21:50 i aktivitetsflödet åtminstone.

Något jag saknar är
* Tapatalk-kopplingen verkar inte ha överlevt flytten?
 
Jag har lite feedback

- Jag når inte forumet / hittar inte hur jag kommer till forumet från mobile version av businessclass.com
- forum är nu integrerat som en del av businessclass.com men forumets underkategorier som finns under dropdown bör vara en del av forum content. (ser alltså att positionen av nya inlägg / dagens inlägg osv återgår till tidigare position.
- Hittar inte notiser?
 

GOTBound

Medlem
"Skit just nu" - absolut - det är inte super. Men vi ska nog ge gänget en chans att fixa till nya sidan :)

Två saker som har fixats under eftermiddagen/kvällen:
  • Inläggen har kommit tillbaka.
  • Forumdelen "Businessclass" är numera tillbaka
Något jag saknar är
  1. Den fasta menyraden högst upp (Som @LPC123 skriver)
  2. Notiser och PM är borta.
Det går att skicka PM genom att klicka på ett användarnamn i en forumtråd varvid ett popupfönster dyker upp, där finns valet Starta en konversation.
Eller tänkte på notiser för PM?
 

GOTBound

Medlem
Ah, för att vara tydlig, tänker mest på notiser för PM. Svårt att hålla på med omvägar för att ta fram PM-konversationerna.
Jag har inte hittat var jag hittar konversationerna mer än att klicka på länken i mailen när det kommer ett nytt PM... samt de PM jag fått idag dyker inte upp in när jag klickar på länken i mailen; jag kommer konversationen men de PM som skickats idag är inte med i konversationstråden.

EDIT: Hittade vägen nu: forum/conversations/
 
Last edited:

bnr

Medlem
Jag har inte hittat var jag hittar konversationerna mer än att klicka på länken i mailen när det kommer ett nytt PM... samt de PM jag fått idag dyker inte upp in när jag klickar på länken i mailen; jag kommer konversationen men de PM som skickats idag är inte med i konversationstråden.
Haha, fantastiskt kul. Skickade precis ett PM till just dig.
Grym flytt de lyckats med. Undrar om SAS IT anlitats av BC...
 

henrik.hanevold

Administrator
Hei!

En rask oppdatering for å si at vi følger med på kommentarene i denne tråden og tar action på de vi kan i løpet av morgendagen (torsdag). Takk for all feedback! Viktige punkt dere nevner er blant annet tilgang til menyer og kategorier samt at det mangler en link til forumet fra forsiden på mobilversjonen.

Vi hadde dessverre mistet kategorien «BusinessClass.se» med trådene som lå der, og måtte derfor gjenskape forumet i kveld basert på en backup som ble tatt ca kl 12-13 i dag. Det er derfor kommentarer og PM fra ca kl 13 til ca kl 22 dessverre mangler. Vi ser om det er mulig å få de tilbake.

God natt fra Oslo :)
 

Sir Lemon

Medlem
Jag har lite feedback

- Jag når inte forumet / hittar inte hur jag kommer till forumet från mobile version av businessclass.com
- forum är nu integrerat som en del av businessclass.com men forumets underkategorier som finns under dropdown bör vara en del av forum content. (ser alltså att positionen av nya inlägg / dagens inlägg osv återgår till tidigare position.
- Hittar inte notiser?
Det var så jag menade, men uttryckte mera av affekt ;)
 
Toppen