Senaste nytt

Köpa Rolex "billigt" - var, när, hur?

Status
Stängd för vidare inlägg.

RobHK

Medlem
Svenska rolexbutiker säljer bara till människor skrivna i Sverige nu för tiden. Detta gör att utbudet blivit bättre i Sverige då antalet som köper denna typen av produkter är ganska lågt.
 

TP12

Medlem
Svenska rolexbutiker säljer bara till människor skrivna i Sverige nu för tiden. Detta gör att utbudet blivit bättre i Sverige då antalet som köper denna typen av produkter är ganska lågt.

Min AD stängde listan för nya ordrar i våras pga för lång back-log. Ska hämta en beställning om några veckor och diskutera om den har öppnats igen men tidigare besked har varit oktober i bästa fall.
 

Jonas C

Medlem
Jag har kollat lite på denna klocka Visa bifogad bild 132800


Någon som vet ifall denna går att få billigare än i Sverige ?
För tre år sedan vad det en modell som man kunde köpa över disk hos alla AD:s med rabatt. Minns när jag besökte Auckland precis innan covid så gick den gamla 39:an att köpa för runt 40K SEK. Dåvarande listpris i Sverige låg på 55K SEK. Nu är allt i stål från Rolex i princip att glömma såvida du inte har en tidigare köphistorik hos butiken.
 

Jonas C

Medlem
Som väntat en prishöjning som trädde i kraft den 1 november. Svenska listpriserna höjdes med i snitt 5% över alla metaller, inklusive de ädlaste ädelmetallerna.
 

TP12

Medlem
Som väntat en prishöjning som trädde i kraft den 1 november. Svenska listpriserna höjdes med i snitt 5% över alla metaller, inklusive de ädlaste ädelmetallerna.

Läste det :( , har en beställning på en Sky-Dweller som skulle komma innan årsskiftet just för att slippa prishöjning... Än så länge är priset på svensk hemsida inte höjt, håller tummarna för att det inte berör Sverige.
 

Jonas C

Medlem
Läste det :( , har en beställning på en Sky-Dweller som skulle komma innan årsskiftet just för att slippa prishöjning... Än så länge är priset på svensk hemsida inte höjt, håller tummarna för att det inte berör Sverige.
Priserna på svenska sidan är redan uppdaterade. Root Beer GMT höjdes från 164 800 till 173 000 som exempel.
 

TP12

Medlem
Priserna på svenska sidan är redan uppdaterade. Root Beer GMT höjdes från 164 800 till 173 000 som exempel.

Hmm, när jag var inne på Rolex hemsida tidigare idag så stod det att man behöver kontakta dem för pris (Sky-Dweller Oysterflex) på Nymans ligger det gamla priset kvar. När jag nu går in från jobbet via VPN och får priserna i EUR är de höjda om jag går in på tex. Rolex hemsida eller Krons (går jag in via mobilen för att slippa VPN och få priser i SEK står det fortfarande "pris på begäran). Kan vara att Nyman uppdaterar sina priser manuellt på något sätt iom att de ger priserna i SEK även om jag är på VPN.

Jaja, 5 % är inte så illa som det kunde ha varit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen