Senaste nytt

Paraply med kvalitet på resa?

BAS

Medlem
Något udda fråga - men har någon tips på paraplyer som håller vid dåligt väder? Är så j***la less på alla paraplyer som i bästa fall håller ett par gånger innan de blåser sönder och man står där i regnet med ett trasigt paraply.

Tar gärna tips på både ett stabilare för "hemmabruk" + något smidigt att ha i ryggan / handbagaget när man är ute på vift.
 
Något udda fråga - men har någon tips på paraplyer som håller vid dåligt väder? Är så j***la less på alla paraplyer som i bästa fall håller ett par gånger innan de blåser sönder och man står där i regnet med ett trasigt paraply.

Tar gärna tips på både ett stabilare för "hemmabruk" + något smidigt att ha i ryggan / handbagaget när man är ute på vift.
Tycker inte det är en udda fråga! Jag kör med Davek. Mycket nöjd! Haft många paraplyer genom åren, alla har gått sönder när det kommer en vindpust. Victorinox senast som gick sönder (som skulle vara vindsäkert). Detta paraply är mycket bra (väldigt tungt dock). Har blåsts ut och in och går inte sönder för det. Rekommenderas!

Davek Solo Umbrella | High Quality Umbrella | Wind Resistant Umbrella (davekny.com)
 

BAS

Medlem
Davek verkar knepigt att hitta i sverige, men ska tll New York om ett par veckor och något måste man ju shoppa när man är där ;).

Senz verkar enklare att beställa, kanske får bli nån sån nu.
 

airac

Medlem
Håller med om Senz, köpte min första för 15+ år sedan, och den håller fortfarande. Det har blivit några till sedan dess och alla lever än idag, förutom en som glömdes någonstans...
 
  • Gilla
Reactions: hco

hco

Medlem
windproof umbrella by senz° | Buy the original on senz.com

Välbyggda, ser lite udda ut men formen gör dem stabila som få andra när det blåser rejält. En Mini är min go-to på resor.

Håller med om Senz, köpte min första för 15+ år sedan, och den håller fortfarande. Det har blivit några till sedan dess och alla lever än idag, förutom en som glömdes någonstans...

Håller med om Senz, köpte min första för 10+ år sedan. En inköpt för poäng från kanske Emirates! Den glömde jag i en taxi i HK. :(
 
+1 på Senz. Flyttade till Göteborg för ett gäng år sen och tror jag gjorde av med minst ett paraply i månaden (och dessutom alltid blev blöt om ryggen) innannjag köpte ett Senz. Dels slipper man bli blöt om ryggen och dels ”glider” det bättre i vinden när det blåer rejält.
 
  • Gilla
Reactions: hco

Borje L

Medlem
Har ett PING golfparaply som är extremt stabilt och välbyggt. Har snart haft det i tjugo år. Ganska stort så kanske inte optimalt på resa.
 
Toppen