Senaste nytt

Förbeställa måltid SAS

mischadee

Medlem
Hej. Har varit inne på min bokning ett antal gånger och har även nu fått mail om att jag bör förboka måltid på min SAS-resa. Dock hittar jag ingenstans på min bokningssida vart man gör det. Antingen är jag relativt korkad (vilket iofs kan stämma) eller så är det något som är fel.

Så här ser det ut på min bokningssida. Inget val för att förboka måltid.
upload_2022-7-27_13-21-31.png


Längre ner finns det en länk om att förbeställa mat men klickar man där kommer man enbart till sidan som förklarar kring mat och dryck när man flyger med SAS. Någon som kan råda? Flyget går från GZP klockan 12.10 så jag tror inte utbudet av lunch är toppenbra där.
 

airac

Medlem
Det framgår inte när du reser, förbeställning kräver minst någon dag om inte flera framförhållning. Special mat 24tim, osäker på ’vanlig’ förbeställning.
 

pedantic

Medlem
Lånar tråden lite eftersom jag behöver beställa en specialmåltid (vegetarisk) inför en höstresa till Italien, när jag kollar SAS sajt på Specialmåltider på flygningar utförda av SAS | SAS så verkar det ut som man behöver kontakta kundservice.

Med tanke på dom långa telefonköerna så vore det bra om man skulle kunna göra en sån beställning via chatten istället, är det något som har prövat göra en specialmåltidsbeställning via chatten?
 

SK989

Medlem
Lånar tråden lite eftersom jag behöver beställa en specialmåltid (vegetarisk) inför en höstresa till Italien, när jag kollar SAS sajt på Specialmåltider på flygningar utförda av SAS | SAS så verkar det ut som man behöver kontakta kundservice.

Med tanke på dom långa telefonköerna så vore det bra om man skulle kunna göra en sån beställning via chatten istället, är det något som har prövat göra en specialmåltidsbeställning via chatten?
Jag har beställt barnmåltid via chatten och det funkade bra, var i och för sig några år sedan.
 

airac

Medlem
Lånar tråden lite eftersom jag behöver beställa en specialmåltid (vegetarisk) inför en höstresa till Italien, när jag kollar SAS sajt på Specialmåltider på flygningar utförda av SAS | SAS så verkar det ut som man behöver kontakta kundservice.

Med tanke på dom långa telefonköerna så vore det bra om man skulle kunna göra en sån beställning via chatten istället, är det något som har prövat göra en specialmåltidsbeställning via chatten?
Det går bra, gjort flera gånger senaste året åt frun.
 
Lånar tråden lite eftersom jag behöver beställa en specialmåltid (vegetarisk) inför en höstresa till Italien, när jag kollar SAS sajt på Specialmåltider på flygningar utförda av SAS | SAS så verkar det ut som man behöver kontakta kundservice.

Med tanke på dom långa telefonköerna så vore det bra om man skulle kunna göra en sån beställning via chatten istället, är det något som har prövat göra en specialmåltidsbeställning via chatten?
Beställde barnmat (med mod. Icke rött kött, blev kyckling med pasta) för PMI-GOT 5 dagar innan avresa förra veckan via chatten.
 
Toppen