Senaste nytt

Nollkronor - SAS

Ja, jämförande marknadsföring är lagligt men dock inte särskilt vanligt.

Jag kommer ursprungligen från Finland och där t.ex. du kan göra jämförande marknadsföring om den baserar för en oberoende undersökning. Jag kommer ihåg från markandsförings kurser i Handelshögskolan att det här är ju en svår marknadsförings metod att hålla sig oberoende...
 
30 kronor är ju litet om man jämför t.ex. AY eller DY. AY tar 50sek när du har avgång från SE men 15€ när du har avgång från FI. DY tar ju avgift 70kr / avgång för säten, 70kr / avgång för bagage och kreditkortsavgift.
 

vicce

Medlem
Om du bokar på SAS internationell webbsida, tillkommer ingen bokningsavgift.
Sen om det är just det de syftar på är en fråga.:rolleyes:

Jag har förmånen att fortfarande kunna boka ungdomsbiljetter. Det spelar ingen roll om det är på sas.se eller flysas.com. Service fee är 10€ på flysas.com och som sagt, 30 svenska kronor på sas.se.

Men det kanske är för att jag bokar ungdom?

EDIT: Spelar ingen roll om jag väljer vuxen eller ungdom varken på flysas.com eller sas.se. Fortfarande 10€ eller 30:-.

30 kronor är ju litet om man jämför t.ex. AY eller DY. AY tar 50sek när du har avgång från SE men 15€ när du har avgång från FI. DY tar ju avgift 70kr / avgång för säten, 70kr / avgång för bagage och kreditkortsavgift.

Absolut, jag betalar snällt 30:- utan att säga ett knyst, men jag tycker inte man kan säga att det är avgiftsfritt. I så fall får de ta bort serviceavgiften och baka in det i sina biljettpriser.
 

Dr. Miles

Expert
Jag har förmånen att fortfarande kunna boka ungdomsbiljetter. Det spelar ingen roll om det är på sas.se eller flysas.com. Service fee är 10€ på flysas.com och som sagt, 30 svenska kronor på sas.se.

Men det kanske är för att jag bokar ungdom?

EDIT: Spelar ingen roll om jag väljer vuxen eller ungdom varken på flysas.com eller sas.se. Fortfarande 10€ eller 30:-.

Om du väljer "USA/Canada" som land, debiterar SAS inte någon bokningsavgift.
SAS_pris01.jpg

Sedan kan man diskutera om det blir ekonomiskt att betala i utändsk valuta. För då måste du betala valutapåslag via ditt kreditkort.
 
Toppen