Senaste nytt

Till USA efter öppnandet 2021-11-08

mha321

Medlem
Stort tack för utförligt svar!

Absolut, ska hålla koll på uppdateringar när resan närmar sig. Just nu håller jag väl egentligen ’bara’ på att lära mig ta reda på HUR man tar reda på vad som gäller.
Tycker jag gått igenom allt på swedenabroad.se, men det är väldigt mycket länkar till externa sidor för att leta info. Hade varit oerhört underlättande och uppskattat med en checklista.

Och, är det inte märkligt att E-hälsomyndigheten inte har med Kanada/USA i listan? Särskilt om det ’vanliga’ covidbeviset nu gäller där.
Det finns ett antal länder som "officiellt deltar" I programmet för eus covid bevis. Där ingår inte USA och Kanada, och det är säkert den listan de visar. Detta är länder som skrivit under på att den kommer godkännas. Många andra länder godkänner den också utanför det.
 

Kimmen00

Medlem
Frankrike har också flaggat för detta. Så det blir nog fler ställen så småningom.

Ja och vi behöver ju inte diskutera de ev. för/nackdelar detta möjligtvis skulle ha då vi ofta har bestämda uppfattningar för/mot.. efter 5 USA resor sen i november samt nyss hemkommen efter 3 veckors i 7 delstater har jag min bestämda uppfattning om munskyddets idioti med tanke på hur dessa används over there (och here)..
 

Hachans

Medlem
Ja och vi behöver ju inte diskutera de ev. för/nackdelar detta möjligtvis skulle ha då vi ofta har bestämda uppfattningar för/mot.. efter 5 USA resor sen i november samt nyss hemkommen efter 3 veckors i 7 delstater har jag min bestämda uppfattning om munskyddets idioti med tanke på hur dessa används over there (och here)..

Inte diskutera men du gör det ändå. :)

Ja, oavsett vad man tycker om det så finns det risk att det blir ett tvång, och min poäng var mer att detta är något man får ha med sig i bakhuvudet när man planerar resor, framförallt om det är något som stör en.
 
Toppen