Senaste nytt

SAS - det här har ni gjort bra™!

Tobbe.O

Medlem
Idag varit ute på en flygrunda! :)

Ronneby - Arlanda
Arlanda - Kastrup
Kastrup - Oslo
Oslo - Arlanda
Arlanda - Ronneby

Var lite orolig för förseningar mm, men har gått felfritt hela dagen trots mycket folk både ombord och på flygplatserna! :) Bara 10 minuter sena sista flighten.

Wifi har fungerat på de flighterna där det var installerat. Trevlig crew rakt igenom, å Belgiska våfflor i SAS Gold Lounge på Arlanda :)

Jag är nöjd! :)
 

Sir Lemon

Medlem
Idag varit ute på en flygrunda! :)

Ronneby - Arlanda
Arlanda - Kastrup
Kastrup - Oslo
Oslo - Arlanda
Arlanda - Ronneby

Var lite orolig för förseningar mm, men har gått felfritt hela dagen trots mycket folk både ombord och på flygplatserna! :) Bara 10 minuter sena sista flighten.

Wifi har fungerat på de flighterna där det var installerat. Trevlig crew rakt igenom, å Belgiska våfflor i SAS Gold Lounge på Arlanda :)

Jag är nöjd! :)
Vilken underbar dag! :)
 

mha321

Medlem
Riktigt bra go light kontroll i cph idag. Grupp f boardar vid disk, och "sorry sir, you either this luggage or you're not going on this flight. It's perfectly clear in your booking and confirmation that no hand luggage is included".

Om de bara var konsekventa på det och över alla sina flygplatser så kan det nog fungera...
 

Mr Basic

Medlem
Riktigt bra go light kontroll i cph idag. Grupp f boardar vid disk, och "sorry sir, you either this luggage or you're not going on this flight. It's perfectly clear in your booking and confirmation that no hand luggage is included".

Om de bara var konsekventa på det och över alla sina flygplatser så kan det nog fungera...
Bara stenhård mätning/vägning av kabinväskor kvar till hur det borde vara.
 

jonten

Medlem
Ibland blir man imponerad, vanligtvis så gnäller vi över att prio boarding inte funkar och personal skiter i det.
Idag såg jag ngt unikt, gaten bredvid min avgång hade boarding. Och madame är helt övertydlig hur det skall funka och vilka som är välkomna. Och det börjar tjuta rött, och folk fattar inte. Hon är först trevlig och när de står kvar och fortsätter så skriker hon högt och tydligt. Lämna kön och ställ dig sist, hon upprepar och äntligen fattar dom. Hon fortsätter på i samma stil.
Sen släpper hon bomben som folk inte räknat med, ni med boarding grupp F ni går sist för jag skall kontrollera ert bagage. Det ingår inget bagage så det kostar pengar... Och hon kontrollerar. :D
Fan det gjorde så gott, alla ggr de skitit i prio boarding nu kom facit på hur det skall gå till

Edit, jag skulle med flyg ifrån gate 9 på Arlanda, och detta skedde på gate 10. De ligger ju nära så jag gick dit och kollade, sa till kollegan sen att det var riktigt roligt. Han fattade inte varför....
 
Last edited:
Toppen