Senaste nytt

Vägen till Kina

Glenn E

Medlem
Hyatt on the Bund Shanghai. Testing testing.
Restriktionerna ska släppas i maklig takt nu. PCR test typ var tredje dag och antigen självtest varje dag…
E8856F81-5802-445C-A0BE-7866AC8E51BF.jpeg
A0047260-0A73-43BD-BA24-69668C88E677.jpeg
199ED511-8131-4D11-861E-3AB73D0F40D6.jpeg
 

Glenn E

Medlem
63525342-DB22-48C6-8AC8-FB3C002DF1B1.jpeg
9E14711B-0D8C-40EC-B14C-91EA694E7B5F.jpeg
707A1C26-758C-4F9B-9493-C547AC881271.jpeg
Nu är det snart över. Lockdown i Shanghai alltså. Kineserna har lyckats. Omikron är besegrat. Naturligtvis tillfälligt. 25 miljoner människor som testas ungefär varannan dag.
Vi är nere på ungefär 100 fall per dag varav igår alla utom en redan var i karantän. Myndigheterna här har verkligen absolut makt över alla. Så tydligt under denna perioden. Själv har jag faktiskt haft det bra här på Hyatt on the Bund där tom loungen varit öppen hela tiden. Troligtvis olagligen. Hilton Hongqiao är just nu karantänshotell. Det känns som att jag inte kan åka hem:(
Vilken tur att jag flyttade därifrån i januari.
Det är min tvätt som hänger på balkongen :)
För allt är ju stängt så jag får tvätta själv för jag betalar inte för hotell tvätt.;)
Kinesisk frukost idag. Jag kan rekommendera tekokare ägg. Ser inte bra ut men smakar bra.
 

Glenn E

Medlem
Du funderar inte på att ta chansen nu att bara dra? Jag menar det är ju ju helt ohållbart att tro att det inte kommer blåsa upp en ny våg inom snar framtid och då kommer sannolikt cirkusen börja igen.
Från och med nu ska alla testas var tredje dag i början. Utan test kommer man inte in i allmänna byggnader eller kollektivtrafiken.
Så är det visst i hela Kina. Mestadels är det test var sjunde dag. Därför tror jag faktiskt inte att det här kommer hända igen.
Testboxarna står med kanske 200 meters mellanrum och totalt kan de testa 8,5 miljoner människor per dag.
Det står en utanför fönstret.
Fast det börjar bli dax att sluta i Kina ändå.

522FFCAC-5A2F-45D0-8D0D-FB57ADDE802D.jpeg
 
Från och med nu ska alla testas var tredje dag i början. Utan test kommer man inte in i allmänna byggnader eller kollektivtrafiken.
Så är det visst i hela Kina. Mestadels är det test var sjunde dag. Därför tror jag faktiskt inte att det här kommer hända igen.
Testboxarna står med kanske 200 meters mellanrum och totalt kan de testa 8,5 miljoner människor per dag.
Det står en utanför fönstret.
Fast det börjar bli dax att sluta i Kina ändå.

Visa bifogad bild 129659
Aftonbladet Direkt - Shanghai i ny lockdown – testar 2,7 miljoner

På det igen?
 

Glenn E

Medlem
Testing testing. Själv test på jobbet idag. PCR test på lunchen vid en teststation nära jobbet. Ingen kö iallafall. Max 72 timmar från testet med resultat för att komma in någonstans. Undantag om test gjorts de senaste 24 timmarna utan resultat.
Det är där jag är nu.
Imorgon kl 9 kommer de till hotellet och testar.
Innan dess får man inte gå ut.;)
 
Toppen